فرهنگ

فاضل سانچارکی:آگاهی شهروندان از معیار و ارزش مواد غذایی رسالت مسوولان رسانه هاست

کابل 23 سرطان باختر
فاضل سانچارکی معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز در همایشی، آگاهی شهروندان از معیار و ارزش مواد غذایی را رسالت مسوولان رسانه ها خواند و تاکید کرد که باید در آگهی های بازرگانی به آن توجه شود.
در این همایش که زیر نام "آگاهی از آجندای ملی امنیت غذایی و تغذیه برای دست اندرکاران رسانه ها" از سوی ریاست دارالانشای شورای وزیران به همکاری ریاست اجرائیه راه اندازی شد، فاضل سانچارکی معین امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ عدم دسترسی بیش از 18 ملیون شهروند کشور به غذای کامل و سالم را نگران کننده عنوان کرد و افزود که دسترسی به غذای سالم و کافی  و امنیت غذایی پایدار، موارد حیاتی جوامع بشری محسوب می‌شود که نبود این موارد، جامعه را در عرصه های صحی و اقتصادی با چالش‌ رو به رو می‌کند.
سانچارکی، آگاهی شهروندان از معیار و ارزش مواد غذایی را رسالت مسوولان رسانه‌ها خواند و تاکید کرد که باید در آگهی های بازرگانی به آن توجه شود.
همچنان نصرالله ارسلایی رییس عمومی دارالانشای شورای وزیران صحبت کرد و افزود که عدم توجه مسوولان به تغذی سالم و کافی شهروندان کشور، سبب شده است که مشکلات صحی و اقتصادی افزایش یابد و امنیت غذایی وجود نداشته باشد.
وی در این خصوص از خبرنگاران خواست که مسوولان را برای پاسخگویی فراخوانند و در این راستا حساس باشند.
ارسلایی آگاهی مردم از صحی و سالم بودن مواد غذایی را پر اهمیت بیان کرد و از مسوولان رسانه ها خواست که در آگاهی شهروندان کشور تلاش کنند.
به این ترتیب داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه نیز از خانواده ها خواست که برای جلوگیری از سوء تغذی و سوء رشد کودکان از زمان شکل گیری جَنین تا دو سالگی  به تغذی سالم، کافی، مقوی و مغذی مادر و کودک توجه جدی کنند.
او تاکید کرد که هرگاه به تغذی افراد توجه نشود، همه عرصه های اجتماعی متاثر و با مشکلات رو به رو خواهد شد و نسل ها بار دوش خواهند بود.
در پایان این همایش دکتور ابراهیم شینواری معین تعلیمات عمومی وزارت معارف نیز در خصوص ارتباط تحقق اهداف آجندای ملی امنیت غذایی و تغذیه با معارف، صحبت کرد و سپس شمار دیگری پیرامون موضوع ابراز نظر کردند. نثار "ایثار"

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا