آموزش

تدریس به زبان انگلیسی در دو نهاد تحصیلات عالی آغاز میگردد

كابل باختر 27 سرطان

قرار است تدریس به زبان انگلیسی در پوهنتون طبی کابل و پوهنحی انجنیری پوهنتون کابل در آینده نزدیک آغاز گردد.

این مطلب را پوهاند دوکتور عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی امروز در نشست های جداگانه که با استادان پوهنتون طبی کابل و پوهنحی انجنیری پوهنتون کابل داشت ابراز نمود.

وی گفت که به منظور تحقق هدايت رئیس جمهور کشور و فیصله کابینه این برنامه سر از آغاز سمستر بعدی در این دو نهاد تحصیلی آغاز میگردد.

در این نشست ها وزیر تحصیلات عالی روی ضرورت ارتقای پوهنتون طبی و پوهنحی انجنیری پوهنتون کابل صحبت نموده برنامه های کاری خویش را در زمینه تشریح و توضیح نمود.

وی از ایجاد یک انستیتوت امراض قلبی نیز در چوکات پوهنتون طبی کابل خبر داده خواهان ایجاد کمیته های  استادان به خاطر رفع مشکلات و ارائه پیشنهادات سالم در جهت ارتقای بخش طب و انجنیری در کشور گردید.

پوهاند عبید وعده داد تا جهت تقویت لابراتوار ها و کار های علمی و تحقیقاتی در نهاد های یاد شده تعدادی از استادان را برای تحصیل به  خارج کشور اعزام و استادان مجرب خارجی را برای آموزش دهی در  پوهنتون طبی و پوهنحی انجنیری استخدام نماید.

موضوع استقلالیت مالی پوهنتون ها از موارد دیگری بود که وزیر تحصیلات عالی در این نشست روی آن تاکید نموده نظریات و پیشنهادات استادان پوهنتون طبی کابل و پوهنحی انجنیری پوهنتون کابل را استماع نمود.

طبق یک خبر دیگر : در ملاقاتی که میان پوهاند دوکتور عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی و پاول فالی سفیر استرالیا در کابل صورت گرفت جانب کشور استرالیا تعهد نمود تا یکتعداد بورس های تحصیلی را در اختیار وزارت تحصیلات عالی قرار دهد.

در این ملاقات وزیر تحصیلات عالی در مورد برنامه های وزارت تحصیلات عالی توضیحات داده  روی نیازمندی ها ی افغانستان به رشد تحصیلات عالی و تربیه کادر های جوان صحبت نمود.

موصوف خواهان روابط و تبادل تجارب میان پوهنتون ها ی دو کشور شد و از سفیر استرالیا خواست تا یکتعداد بورس ها  را به  مصرف دولت استرالیا  و به مصرف دولت افغانستان و با تخفیف از پوهنتون های استرالیا جذب و در اختیار وزارت تحصیلات عالی قرار دهد.

سفیر استرالیا از برنامه های شان بخاطر کمک به تحصیلات عالی افغانستان صحبت نموده وعده داد تا وزارت تحصیلات عالی را در بخش های یاد شده مساعدت نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا