سیاست

دیدگاه های زنان باید در روند صلح در نظر گرفته شود

کابل/ ۳۱سرطان/ باختر
گروه مشورتی ولایتی صدای واحد زنان در سیاست‌ گذاری صلح در ولایت بدخشان ایجاد شد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ وزارت دولت در امور صلح با نشر خبرنامه یی گفته است که گروه مشورتی ولایتی صدای واحد زنان در سیاست‌گذاری صلح با عضویت 25 تن از نمایندگان زنان در ولایت بدخشان ایجاد شد.
خدیجه آرین، عضو رهبری گروه مشورتی ولایتی صدای واحد زنان در سیاست‌گذاری صلح، در این نشست گفت که این گروه برای سهیم‌سازی زنان در روند صلح ایجاد شده است.
وی با اشاره به دلایل تأثیرگذار روی روند صلح گفت که نیاز است برای ایجاد صلح با رویکرد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، زنان در این روند حضور گسترده و پررنگ داشته باشند.
از سویی هم اشتراک ‌کنندگان نشست، دیدگاه‌های‌شان را در مورد روند صلح و چگونگی سهیم‌سازی زنان در این روند ارائه کردند.
زنان حاضر در این نشست با تأکید بر نقش‌ زنان در راستای صلح اجتماعی، گفتند که زنان به عنوان نیمی از پیکر جامعه، باید در روند صلح سهم و حضور فعال داشته باشند و برای ایجاد فرهنگ همدیگر پذیری کار کنند.
آنان خواهان ادامه نشست‌های مشورتی با زنان در مورد صلح شدند و گفتند که دیدگاه‌های زنان باید در روند صلح در نظر گرفته شود.
اشتراک ‌کنندگان همچنان در مورد تهیه راه کار جامع و عملی در راستای تأمین صلح اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در سطح این ولایت بحث کردند.
ایجاد گروه‌های مشورتی صدای واحد زنان در سیاست‌گذاری صلح به سطح ولایت ها پس از ایجاد آن در کابل، با نقش تسهیل‎ کننده وزارت دولت در امور صلح آغاز شد و قرار است این گروه‌های ولایتی در 34 ولایت با حضور زنان نخبه و فعال تشکیل شود. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا