اخبارفرهنگ

هارون حکیمی، بر حراست از سرمایه های فرهنگی و تاریخی در ننگرهار تاکید کرد

کابل/ 19جوزا/ باختر

هارون حکیمی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات وفرهنگ، امروز در دیدار با رییس اطلاعات وفرهنگ ننگرهار، مشکلات فرا راه کار، پیشنهادها و خواسته های وی را شنید.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ دراین دیدار رحیم الله خوگیانی، رییس اطلاعات وفرهنگ ننگرهار، در رابطه به وضعیت فرهنگی و هنری آن ولایت، معلومات داد و شماری از مشکلات فرا راه کار، پیشنهاد ها و خواسته هایش را به منظور بهبود امور ریاست اطلاعات وفرهنگ آن ولایت، با معین فرهنگ و هنر شریک کرد.

همچنان دراین دیدار، در رابطه به تسریع روند کار پروژه های ترمیم آبده های تاریخی، ایجاد کتابخانه در آرامگاه پاچاخان، توجه به حفاظت میراث های فرهنگی در آن ولایت، برگزاری سمینارها و برنامه های فرهنگی و پیشنهاد وزارت اطلاعات وفرهنگ در زمینۀ ایجاد موزیم زون مشرقی، بحث صورت گرفت.

معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات وفرهنگ، نقش فرهنگ وهنر را درعرصه های مختلف جامعه ارزشمند دانست و از توجه این وزارت به خاطر حفاظت آبده های تاریخی، ساحات باستانی و میراث های فرهنگی کشور و به خصوص در ننگرهار اطمینان داد.

وی، در کنار آن که به منظور بهبود امور فرهنگی در ننگرهار رهنمودهایی به رییس اطلاعات وفرهنگ ننگرهار ارائه کرد، بر توجۀ بیشتر وی در راستای حراست از سرمایه های فرهنگی و هنری در آن ولایت تاکید کرد. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا