جهان

صدراعظم مالیزیا به کشورهای آسین: در برابر جنگ تجارتی ترامپ واحد باشید

بنکاک / وی او ای/ 12 عقرب/ باختر
ماهاتیر محمد، صدر اعظم مالیزیا گفته است که کشورهای جنوب شرق آسیا باید در برابر جنگ تجارتی که دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا آغاز کرده است، باهم متحد شوند.
صدراعظم مالیزیا این سخنان را دیروز در آغاز نشست سالانۀ سران انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا یا آسین در بنکاک پایتخت تایلند ابراز داشت.
او گفت: "آسین یک بازار بزرگ برای جهان است. ما نمی خواهیم وارد یک جنگ تجارتی شویم. اما وقتی آنان کارهای را انجام می دهند که برای ما خوشایند نباشد، مجبوریم برخورد متقابل داشته باشیم."
اما صدراعظم مالیزیا این سخنان را در حالی ابراز داشت که هیچ نشانه‌ یی از نهایی شدن یک توافق تجارتی تحت حمایت چین که می تواند بزرگترین منطقه تجارت آزاد جهان را ایجاد کند، به نظر نمی رسید.
به گفتۀ مقامات، در نشست چهار روزۀ آسین، تجارت موضوع اصلی در اجندا خواهد بود و در مورد مشکلات چند سالۀ منطقه مانند اختلافات بحری با چین و مشکلات پناهندگان روهینگیایی رانده شده از میانمار بحث اندک صورت خواهد گرفت.

نشست آسین در حالی برگزار شده است که تنش تجارتی میان امریکا و چین، تا حدی روابط تجارتی میان واشنگتن و کشورهای جنوب شرق آسیا را متاثر ساخته است.
در این نشست، به جای رییس جمهور امریکا و یاهم معاونش، ویلبار راس، وزیر تجارت و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی امریکا شرکت دارند. #  بابک
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا