اخبارصحت

سرپرست وزارت صحت عامه در نشست جنوب آسیا اشتراک کرد

کابل/ 2 حوت/ باختر

داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه، در نشست آنلاين وزیران صحت عامه كشورهای حوزۀ جنوب آسیا اشتراک کرد.

هدف این نشست شریک کردن تجارب کشورهای حوزۀ جنوب آسیا در پیوند به مدیریت و چگونگی مبارزه با ویروس کرونا است.

نارندرا مودی صدراعظم هند از موفقیت کشورهای حوزۀ جنوب آسیا در راستای مبارزه و مدیریت بحران ویروس کرونا تقدیر کرد.

داکتر وحید مجروح ، تجارب و دستآوردهای بخش صحت عامه افغانستان را در پیوند به چگونگی مبارزه با ویروس کرونا در موج نخست و دوم در اين نشست بیان  کرد وگفت که وزارت صحت عامه باوجود چالش‌های که داشت توانست با حمایت رهبری دولت جمهوری اسلامی افغانستان و سازمان های بین المللی صحی ویروس کرونا را موفقانه مدیریت کند.

سرپرست وزارت صحت عامه بر تقویت‌ همکاری کشورهای منطقه تاکید کرد و نقش آنان را در امر مبارزه با ویروس‌های واگیر به ویژه ویروس کرونا مهم خواند.

مودی در ادامه این نشست در کنار تاکید بر تقویت روابط و همکاری های کشورهای منطقه پیشنهادهایش را در امر مبارزه با ویروس کرونا در پیوند به صدور ویزای اضطرار برای داکتران کشورهای این حوزه غرض تسهیل و تقویت همکاری های تخنیکی، همکاری هوانوردی ملکی منطقه یی در زمینه امبولانس هوایی، ایجاد پلت فورم منطقه یی در زمینه ایجاد بانک معلومات، راه اندازی تحقیقات و مطالعات به طور مشترک، ایجاد شبکه اپیدیمولوژی منقطه یی مبتنی بر ساینس و تکنالوژی عصری ارائه کرد.

سرپرست وزارت صحت عامه از همکاری های کشور دوست هندوستان به دولت افغانستان به خصوص در هنگام بحران ویروس کرونا و مساعدت پنحصدهزار دوز واکسین کرونا قدردانی کرد. مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا