سیاستاخبارامنیت

داکترعبدالله: دامنۀ خشونت‌ها وسیع‌تر شده است و این برای مردم افغانستان قابل قبول نیست

کابل / ۴ دلو / باختر
داکترعبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحۀ ملی، امروز در جلسهٔ افتتاحیۀ کمیسیون امور جوانان گفت که افزایش خشونت‌ها درجریان مذاکرات صلح برای مردم افغانستان پرسش‌ بر انگیز است.
به گزارش آژانس باختر؛ دراین نشست داکترعبدالله با تقبیح ترورهای هدفمند و فعالیت‌های هراس‌افگنی افزود که متأسفانه دامنۀ خشونت‌ها وسیع‌تر شده است و دلیل آن هم اصرارطالبان به تداوم جنگ و خشونت است و سطح خشونت‌ها برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.
رییس شورای عالی مصالحۀ ملی علاوه کرد که اولین قدم برای تأمین صلح کاهش خشونت است واین کارنشد و باید آتش‌بس صورت می‌گرفت تا مردم به صلح باور پیدا می‌کرد.
داکتر عبدالله بیان کرد که هیئت مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان با هدایت و راهنمایی واضح شورای عالی مصالحۀ ملی و با روحیۀ انعطاف‌پذیر درمذاکرات شرکت کردند و باید طالبان هم این روحیه را داشته باشند و جدیت شان را برای صلح نشان دهند.
رییس شورای عالی مصالحۀ ملی، از ایجاد کمیسیون امور جوانان استقبال کرد و گفت که جوانان بیش‌ترین قربانی را در گذشته داده ‌اند و حالا هم در دو طرف جنگ قربانی می‌دهند. داکترعبدالله افزود که جوانان افغانستان با آینده‌نگری برای نجات و آبادی کشور تلاش می‌کنند، آنان در تحکیم حکومتداری، تقویت آزادی بیان وبخش خصوصی و فعالیت ‌های فرهنگی و مدنی نقش فعال و سازنده دارند. رییس شورای عالی مصالحۀ ملی تأکید کرد که حضور فعال جوانان در استقرار صلح بسیار حیاتی است و به همین خاطر کمیسیون امور جوانان در چوکات شورای عالی مصالحۀ ملی ایجاد شده است که نقش آنان را در روند صلح برجسته کند. داکترعبدالله گفت: دیدگاه جوانان در سراسر کشور از طریق این کمیسیون در میز مذاکره و تصمیم های شورای عالی مصالحه بازتاب می‌یابد و لازم است که برای تحقق صلح در کنار مذاکره به متن جامعه وارد شویم. همچنان دراین نشست دکتورعنایت ‌الله بابر فرهمند معاون اول شورای عالی مصالحۀ ملی گفت که نهادهای دولتی، فرهنگی و مدنی و سازمان‌های بین‌المللی درکمیسیون امور جوانان شامل استند و هدف ازایجاد این کمیسیون دخیل کردن نظریات و خواسته ‌های جوانان در روند صلح و انسجام بیشتر در میان آنان است.
احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا