سیاست

رئیس جمهور غنی از علما خواست تا در موعظه های شان، فتنه ها و توطئه های تروریستان را افشا نمایند

کابل باختر 11 سنبله
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به سلسلۀ دیدارهایش به مناسب عید سعید اضحی، دیروز با شماری از علمای اهل تسنن و تشیع کشور دیدار کرد و عید سعید اضحی به آنان، تبریک گفت.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد، در این دیدار که در ارگ انجام شد، ابتدا محمد قاسم حلیمی به نمایندگی از علمای اهل تسنن و تشیع، ضمن تبریکی عید سعید اضحی به رئیس جمهور و کافۀ ملت افغانستان، از توجه خاص رئیس جمهور به علمای کشور تشکری کرد.
حلیمی افزود که حملات اخیر تروریستان بالای مساجد، تکایا و سایر اماکن مقدسه، یکبار دیگر ثابت ساخت که دشمنان افغانستان از هیچ مذهب نمایندگی نمی کنند.
مولوی محمد قاسم حلیمی به نمایندگی از تمام علمای کشور به رئیس جمهور اطمینان داد که در مقابل تفرقه های قومی، مذهبی و سمتی ایستادگی می کنند و جلو اهداف شوم تروریستان را می گیرند.
وی افزود که علما یکبار دیگر از طالبان و سایر گروه های مخالف مسلح می خواهند که در روشنایی قرآن و سنت به صلح رو آورند، زیرا کشتار و قتل در میان مسلمانان حرام بوده و برای جلوگیری آن، ضرورت به تامین صلح می باشد.
حلیمی تاکید کرد که پیروان مذاهب شیعه و سنی و بخصوص علما، متفق و متحد اند و هیچ فردی نمی تواند که میان ما تفرقه ایجاد کند و ما را از همدیگر جدا سازد.
در مقابل رئیس جمهور غنی طی صحبتی ضمن تبریکی عید سعید اضحی به علمای اهل تسنن و تشیع، یکبار دیگر مراتب تسلیت و همدردی خویش را بخاطر حملۀ تروریستی بالای مسجد امام زمان، ابراز کرد.
وی تاکید نمود که ما جنگ نمی خواهیم، این جنگ بالای ما تحمیل شده است، اما دشمنان باید بدانند که آنان که در جنگ به شکست مواجه گردیده و به انزوا کشانیده می شوند.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد که دسایس زیادی بخاطر ایجاد تفرقه میان مذاهب کشور جریان دارد و حملات اخیر تروریستی بالای مساجد و تکایای کشور، گوشه ای از این پلان ها و دسایس شیطانی است که با اتحاد مذهبی و ملی ما این توطئه ها خنثی می گردد.
رئیس جمهور کشور از علما خواست تا همه روزه در موعظه های شان، فتنه ها و توطئه های تروریستان را افشا و مردم را به اتحاد و همدلی فرا بخوانند.
محمد اشرف غنی در اخیر سخنان گفت: آنانی که صلح نمی خواهند، دشمنان مردم افغانستان بوده و باید بدانند که در میان ما تفرقه ایجاد نمی توانند. وی از علما خواست تا برای تقویت بیشتر اتحاد و اتفاق مذهبی و برقراری صلح و ثبات در کشور، تلاش نمایند. ختم/ جاوید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا