اقتصاد

صد ها تن از مزایای پروژه های عام المنفعه در ولایت سمنگان مستفید شدند

ایبک/2/دلو/باختر

یک تعداد پروژه های عام المنفعه در بخش های زیربنایی و زراعتی به کمک مالی دفتر جی، تی،زید کشور آلمان در سمنگان به بهره برداری قرار گرفته و همچنان از طریق این موسسه به شماری از ادارات دولتی این ولایت یک اندازه و سایل دفتری مساعدت گردید.

محمد کبیر شریفی یکتن از مسوولین این دفتر که مسوولیت تطبیق این پروژه ها را در سمنگان به عهده داشت به آژانس اطلاعاتی باختر اطلاعاتی باختر گفت، این  پروژه ها ازطریق پروگرام کمک عاجل انتقالی و انکشافی این موسسه درشماری از قریه جات مرکز  ولایت و ادارات دولتی تطبیق شده است.

بیشتر از ده ملیون افغانی هزینه برداشته که ازطریق کشور آلمان پرداخته شده است.

او گفت، پروژه های زیر بنایی آن شامل اعمار پنج دیوار استنادی به طول 368 متر، کانکریت ریزی پیاده رو های داخل پارک مرکز شهر ایبک، اعمار دو ذخیره آب  سه متری در بالای چشمه قریه عرب ها، اعمار دو پل پیاده رو، حفر شش برج کنده آب آشامیدنی در قریه جات تای هوتک و شیر کیار میباشد.

به گفته او پروژه های زراعتی آن شامل ایجاد پنج باب گل خانه ها به خاطر تربیه سبزیجات، ایجاد قوریه های نهال های سیب، گیلاس و ناک، یک پروژه تنظیم آب در قریه چغت به خاطر کشت خسته پسته، توزیع سه صد و هشتاد و قطعه چوچه مرغ، توزیع دوازده نوع تخم سبزیجات و ایجاد یک کورس آموزشی به کارمندان زراعت جهت آشنایی سیستم های جدید زراعتی بود.

وی تصریح کرد وسایل که ازطریق این دفتر به ادارات مقام ولایت، شاروالی، زراعت، شورای ولایتی،انکشاف دهات واطلاعات وفرهنگ کمک شده شانزده نوع لوازم و تجهیزات بوده که شامل چهار صد متر فرش ترکی و ایرانی، نود پایه چوکی، دو پایه تلویزیون، سی پایه ایرکندیشن ، دو عراده موتر سایکل، سه عراده بایسکل، دوپایه کمپیوتر، چهارپایه بخاری برقی، شش پایه الماری، دو پایه پرنتر، یک عدد کمره عکاسی، ده پایه میز ماموریت، چهار سیت کوچ، سی و شش متر پرده کلکین، و سی و سه نوع ظروف آشپزخانه میباشد.

از سوی هم جمعه خان نظری مدیر اداری شاروالی ایبک از توزیع کمک ها در ادارات دولتی سمنگان اظهار خوشی نموده گفت از طریق این دفتر در اداره شاروالی یک پرنتر، سه الماری، سه میز مامور و یکصد متر فرش کمک شده است

از سوی هم محمد صدیق عزیزی سخنگوی والی سمنگان میگوید تطبیق این پروژه ها از یکسو سهولت برای مردم محل بوجود آورده و از طرف دیگر زمینه کار های کوتاه مدت را برای باشنده گان ساحات ذکر شده فراهم ساخته است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا