سیاست

طالبان: هئیت مذاکره کننده حکومت را همه شمول نیست

کابل/ ۱۰حمل/ باختر
گروه طالبان؛ هیئت مذاکره کننده حکومت افغانستان را هیئت حکومتی خوانده و گفته است که این هیئت همه شمول نیست.
به گزارش آژانس باختر٬ وزارت دولت در امور صلح در واکنش به همه شمول نخواندن هیئت مذاکراتی حکومت از سوی طالبان می‌گوید که همه شمول بودن این هیئت به حکومت افغانستان ارتباط دارد.
ناجیه انوری سخنگوی این وزارت دولت در امور صلح می گوید که در حال حاضر جنگ میان دولت افغانستان و طالبان ادامه دارد و طالبان جز گفت‌وگو با حکومت افغانستان راه دیگری ندارند.
انوری می گوید که در ایجاد این هیئت با تمام جهت‌های مطرح مشوره شده است.
او گفت: "هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان همانگونه که در اعلامیه ما گفته شده پس از مشوره و رأی‌زنی با اقشار مطرح و تأثیرگذار افغانستان ایجاد شده و یک هیئت قوی و توانا است و همه شمول بودن هیئت موضوعی است که به دولت افغانستان ارتباط می‌گیرد نه به دیگران."
طالبان گفته اند که هیئت حکومت افغانستان برای مذاکرات بین‌الافغانی از همه جهت‌ها نمایندگی نمی‌کند و تشکیل آن خلاف اصول توافق‌نامه صلح میان امریکا و طالبان است.
ذبیح‌الله مجاهد٬ سخنگوی این گروه با پخش خبرنامه‌یی گفته که حکومت باید در مذاکرات میان افغان‌ها در کنار سایرجهت‌ها یک جهت باشد.
در اعلامیه طالبان آمده است که جهت‌های سیاسی از تیم ایجاد شده حکومت رضایت ندارند و آنان با تیمی مذاکره می‌کنند که بر اساس توافق‌نامه صلح شکل گرفته باشد.
زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان و سفارت ایالات متحده در کابل پیش از این از ایجاد تیم مذاکره کننده حکومت برای گفت‌وگوهای میان افغان‌ها استقبال کرده و آنرا همه شمول خوانده اند. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا