امنیت

طالبان یک سربازکوماندو را به جای آنکه مبادله کنند٬کشتند

کابل/  ۲۳  سنبله / باختر
با آن که طالبان ادعا دارند هیچ اسیری دولتی را در اختیار ندارند٬یک عضو ولسی جرگه می گوید که طالبان به تازگی یک اسیر شان را که  سرباز کوماندوبود، کشته اند.
محمدعلی اخلاقی، نماینده مردم غزنی در ولسی جرگه به خبرنگار آژانس باختر گفت: طالبان به تاریخ سوم حمل٬ یک سرباز کوماندو را که علی محمدی نام داشت ٬ باشنده ولسوالی مالستان غزنی را که  در  تولی عملیات های خاص لوای قندهار خدمت می کرد٬زمانی که از قندهار روانه مالستان بود در مسیر زابل٬ از موتر پائین آورده شد و به اسارت در آوردند.
اخلاقی می گویدکه وی از سه حمل نزد طالبان بود مگر به تاریخ ۱۸ سنبله٬ چهار روز قبل از آغاز مذاکرات دوحه از سوی طالبان تیر باران شد و جسد او از ساحه شاه جوی زابل پیدا شد که دو روز بعد در مالستان به خاک سپرده شد.
اخلاقی می گوید٬نام این سرباز کوماندو درفهرست عساکر که باید تبادله می شدند قرار داشت مگر طالبان٬وی را رها نکردند.
از گفته های این نماینده مردم در مجلس بر میاید که طالبان صادق نیستند حتا درزمان که باید به صلح فکر شود کارهای حساسیت برانگیز می کنند.
طالبان گفته اند که تمامی افراد کوماندو را رها کرده اند در حالی که علی محمدی را در اختیار داشتند نه تنها او را رها نکردند بل او را کشتند٬در حالی با امریکائیان آتش بس می کند مگر هموطن خود را می کشند. فرشته ذهاب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا