اقتصاد

ظرفیت تصدی مواد نفتی و گاز مایع برای رفع نیازمندی بخش امنیتی و دفاعی، بررسی شد

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان روزگذشته در دیداری با مسوولان تصدی مواد نفتی و گازمایع، روی چگونگی ظرفیت تصدی مذکور برای رفع نیازمندی های نهادهای امنیتی و دفاعی، صحبت کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬ دراین دیدار که در ارگ انجام شد، ابتدا رییس تصدی مواد نفتی و گازمایع معلومات تصویری را در خصوص ظرفیت ها و ذخایر آن تصدی در چند ولایت، ارائه کرد.
سپس رییس جمهوری صحبت کرده، گفت: با ظرفیت موجود، این تصدی نمی تواند نیازمندی های نهادهای امنیتی و دفاعی ما را برآورده سازد.
رییس جمهوری هدایت داد که هیتی به منظور بررسی تمام تاسیسات و ذخایر تصدی مواد نفتی و گازمایع، موظف شود تا تحلیلی به دست آید که بتوانیم روی طرح تاسیسات ذخایر مواد نفتی و گاز مایع در مناطق مختلف کشور، کار کنیم.
ریس جمهوری افزود که نظام مدیریت ذخایر کنونی، ذخایر دومی و استراتیژیک با تمرکز به رفع ضروریات نهادهای امنیتی و دفاعی ساخته شود.
وی با تاکید بر اینکه تصدی مواد نفتی و گازمایع باید از حالت پرچون در بازار بیرون شود، گفت که نظارت بالای مدیریت ذخایر بیشتر شود و هدف از موجودیت این تصدی این باشد که به نیازمندی های نهادهای دولتی رسیدگی بتواند.
رییس جمهوری در اخیر گفت: در شرایط حاضر نیاز است تا ضروریات نفتی و گاز مایع دولت، توسط تصدی های دولتی رفع شود. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا