اقتصاد

احمدضیا مسعود:برای تطبیق پروژه “سرک اتصال ترانس-هندوکش “افراد مسلکی به کار گرفته شود

کابل 17 میزان باختر
جلسه هیئت رهبری پروژه اتصال ترانس، هندوکش امروز تحت ریاست احمدضیا مسعود نماینده‌ فوق العاده‌ رییس جمهور، در امور اصلاحات و حکومتداری خوب برگزارشد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نماینده‌ فوق العاده‌ رییس جمهوربه آژانس باختر،در این جلسه محمود بلیغ، وزیر فواید عامه از پیشرفت کار پروژه اتصال ترانس-هندوکش به نماینده فوق العاده‌ رییس جمهور گزارش مفصل ارایه کرده بیان داشت که کار قسمت‌های اول و دوم پروژه در بخش‌های محیط زیستی و اجتماعی، تصفیه و استملاک و کارهای انجنیری آن تکمیل شده و قسمت های بعدی با مرور بانک جهانی و تصفیه املاک به منظوری نشست کابینه ارسال شده است.
بلیغ افزود که طبق زمان بندی انجام شده، پروژه تا هفت سال آینده به کمک 250 میلیون دالری بانک انکشافی آسیایی تکمیل خواهند شد.
وزیر فواید عامه، همچنان از پروژۀ ترمیم 86 کیلومترشاهراه سالنگ (جبل سراج تا خنجان) گزارش داده بیان داشت که پروسۀ استخدام شرکت برای مطالعه آن شروع شده است.
بلیغ در خصوص ساختن تونل جدید سالنگ، نیز بیان داشت که استخدام شرکت برای مطالعه و دیزاین تونل جدید به طول 12 کیلومتر شروع شده و طی سه سال آینده به اتمام خواهد رسید.
در این جلسه، محمد عالم اراده، معاون اداره مستقل اراضی پیشنهاد نمود که مسیرهای که قرار است سا ل آینده کار آن شروع شود، باید برای تصفیه و استملاک هرچه زود به اداره اراضی ارسال شود. نماینده‌ فوق العاده رییس جمهور، با استماع گزارش و تأکید بر اهمیت تطبیق این پروژه برای شهروندان گفت، برای تطبیق هرچه بهتر این پروژه باید افراد مسلکی به کار گرفته شود. همچنان، نماینده‌ فوق العاده‌ رییس جمهور تاکید کرد که در استخدام کارکنان باید شفافیت و شایستگی در نظر گرفته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا