صحت

رییس جمهوری: به هدف جلوگیری و مهار شیوع احتمالی ویروس کرونا، برنامه عملیاتی خاص ترتیب شود

کابل / ۲۸ حوت/ باختر
محمداشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان ظهر روزگذشته از طریق ویدیو کنفرانس با رهبری وزارت صحت عامه به هدف جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا، صحبت کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬در این ویدیو کنفرانس که در ارگ انجام شد، رهبری وزارت صحت عامه، گزارش برنامه ها، پلان ها و تدابیر شان را در خصوص جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا به رییس جمهور ارائه کردند.
به همین ترتیب، داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه در رابطه به ایجاد مراکز صحی در هرات، بلخ، ننگرهار و پکتیا به رییس جمهور معلومات مفصل ارائه کرد و همچنان در زمینه ارائه خدمات صحی جامع و همه جانبه در آینده، پیشنهادات خویش را با رییس جمهور شریک کرد.
وزیر صحت عامه تاکید کرد که معین و یک تیم کاری این وزارت از چند روز بدینسو در هرات هستند تا وضعیت را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند و تلاش می کنند به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا، خدمات صحی را تسریع بخشند.
رییس جمهوری بعد از استماع گزارش و معلومات آنان، گفت که برای هرات باید اقدامات بیشتر صورت گیرد و به منظور جلوگیری، مهار و مبارزه با ابعاد مختلف شیوع احتمالی ویروس کرونا در هرات به یک سلسله اقدامات عاجل نیاز است که حکومت برای آن ۴۰۰ میلیون افغانی را اختصاص داده است.
رییس جمهور به ارگان های مربوط هدایت داد که به منظور کنترول و نظارت مصارف از بودجه متذکره، شورای عالی ایجاد شود.
رییس جمهور ی کشور خاطرنشان کرد که به هدف جلوگیری و مهار شیوع احتمالی ویروس کرونا، پلان عملیاتی خاص ترتیب و برای هر مرحله احتمالی، باید آمادگی های اختصاصی وجود داشته باشد. همچنان آسیب پذیری های اقتصادی واضح شود، برای تشخیص ویروس کرونا، نه تنها به شهرها بلکه بیرون از شهرها نیز توجه صورت گیرد.
رییس جمهور گفت که به قوای بشری توجه بیشتر شود، کادرها تحت آموزش قرار گیرند و درقسمت آگاهی عامه کار بیشتر صورت گیرد.
رییس جمهور محمد اشرف غنی خاطرنشان کرد که بزرگترین مشکل در کشور، ادویه بی کیفیت است و وزارت صحت باید در این رابطه توجه ویژه داشته باشد. وی به وزارت صحت عامه هدایت داد که وضعیت تمام شفاخانه های دولتی و غیردولتی را مورد بررسی قرار دهد و مشکلات آنان را در بخش های گوناگون شناسایی کند.
رییس جمهور ی در اخیر صحبت هایش گفت که وزیر صحت عامه در هر لحظه که نیاز داشته باشد به منظور اقدامات عاجل می تواند با وی در تماس شود تا اقدامات فوری انجام و اجراات تسریع شود.ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا