صحت

وزیر صحت عامه کشور از شفاخانه افغان-جاپان دیدن کرد

کابل/ اول جوزا/ باختر
داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان، دیروز از شفاخانه افغان-جاپان دیدن کرد و کارکردهای این شفاخانه را از نزدیک بررسی کرد.
وزیر صحت عامه کشور، کارکردهای کارمندان این شفاخانه را قناعت بخش خوانده از تلاش‌های تمام کارمندان صحی که در خط نخست مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند قدردانی کرد.
داکتر فیروز از مردم و تمام رسانه‌ها خواست تا به شایعاتی که در سانه های اجتماعی مبنی بر کم کاری در شفاخانه افغان-جاپان پخش می‌شود باور نکنند و اگر در ارایه خدمات صحی این شفاخانه بی باور اند می‌توانند از نزدیک خدمات این شفاخانه را ارزیابی کنند.
وزیر صحت عامه از افزایش آزمایش ویروس کرونا در لابراتوارهای کشور خبر دادو گفت که اکنون سطح آزمایش در یک شبانه روز به دوهزار واقعه افزایش یافته است و نیز ما در تلاش استیم تا زمینه تشخیص ویروس کرونا را در تمام لابراتوارهای ولایات فراهم کنیم.
هم‌چنان داکتر فیروز بر بهبود خدمات در لابراتوارهای مرکزی تاکید کردو گفت: با توجه به مشکلات موجود در لابراتوارهای مرکزی کابل مبنی بر تاخیر در اعلام نتایج نمونه‌های گرفته شده، ما یک سلسله اقداماتی را در این راستا انجام دادیم که به زودی این چالش‌ها رفع خواهد شد.
از سوی هم وزیر صحت عامه کشور از بی اعتنایی مردم در برابر ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده گفت که اگر مردم اصول قرنطین را رعایت نکنند در هفته‌های آینده در کشور یک فاجعه انسانی رخ خواهد داد.
او هم‌چنان از مردم خواست که برای جلوگیری از ویروس کرونا در روزهای عید، از دید و بازید با اقارب شان خودداری کنند و سه موضوع مهم را که فاصله گیری اجتماعی، رعایت حفظ الصحه و استفاده از ماسک را حتمیاست جدا رعایت کنند.
وزیر صحت عامه کشور در رابطه به واقعات مثبت که در یک شبانه روز گذشته به ثبت رسیده است صحبت کردوگفت: در 24 ساعت گذشته 492 واقعه مثبت به ثبت رسیده است، که با این شمار، تعداد واقعات مثبت در کشور به 8145 تن می‌رسد و از این میان930 تن شفایاب و187 تن جان باخته است.
افزون براین، داکتر فیروز در ادامه سخنانش از تمام طرف های درگیر جنگ خواست که از مراکز صحی استفاده سیاسی نکنند و حمله بر مراکز صحی و جان کارمندان صحی را توقف دهند.عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا