صحت

داکتر فیروز از داکتر های که عملیات های قلب را موفقانه انجام دادند قدردانی کرد

کابل باختر 9 سرطان
متخصصان شفاخانه کامپلکس امیری سه عملیات جراحی قلب را بالای سه کودک مصاب به آفت ولادی سوراخ قلب ، موافقانه انجام دادند  .
داکتر فیروز الدین  فیروز وزیر صحت عامه، امروز از این شفاخانه دیدن کرد واز توانایی داکتر ها ونیز متصدیان  این شفاخانه  مجهز قدردانی به عمل آورد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر،  وزیرصحت عامه از بخش های مختلف این شفاخانه دیدن کرد و از کودکان  که عمل جراحی قلب بالای آنان انجام شده بود نیز عیادت نمود.
این کودکان  از سوی جمعیت هلال احمر افغانی به هدف تداوی به این شفاخانه معرفی شده بودند وبه گفته  داکتر میرویس امیری  رئیس این  شفاخانه عملیات جراحی آنان توسط داکتر های افغان با اجرت نازل موفقانه صورت گرفته است .
داکتر فیروز درمحفل قدردانی از داکتر های  شفاخانه یادشده  گفت: از اینکه  موقع مساعد شده تا عملیات های جراحی برای تداوی کودکانی که مصاب به آفت سوراخ قلب اند درداخل کشور صورت بگیرد ، جای مسرت است .
وزیرصحت عامه این را یک دست آورد بزرگ مردم  درعرصه صحی دانست  وخاطر نشان کرد ، چنانکه به مردم  وعده سپرده بودم تلاش مینمایم تا شرایط عرضه خدمات پیشرفته  طبی را درکشور فراهم بسازیم  تا مریضان  از مشکل رفتن به خارج کشور برای تداوی رهایی یابند.
  اوگفت که به این هدف تلاش های بیشتری را عملی خواهد کرد تا سکتور خصوصی به کمک و زارت صحت عامه  بتواند  زمینه بیشتر وبهتر را برای تداوی امراض  صعب العلاج را درکشور فراهم  بسازد.
وزیر صحت عامه خاطر نشان کرد درهر سال  حدود سه صد میلیون  دالر امریکایی بخاطر  تداوی مریضان  به خارج کشور مصرف میشود.
او گفت هیچ نیازی دیده نمی شود که مریضان ما برای  تداوی ازکشور سفر مینمایند  چون  شرایط تداوی درحال حاضر درافغانستان  مساعد شده است .
داکتر فیروز بیان کرد که اکنون کسانی برای تداوی به خارج می روند که یا پول بیشتر دارند و یا به امراض مبتلا اند که علاج آن درهیچ کشوری ممکن نیست .
وی از داکتر ها ومتصدیان  شفاخانه  امیری  قدردانی کرد وبرای آنان  لوح تقدیر را به عنوان قدردانی از زحمات شان اهدا کرد.
داکتر میرویس امیری به خبرنگار آژانس باختر گفت: درشفاخانه کامپلکس امیری که در ساحه افشار درجوار جمعیت هلال احمر افغانی واقع است یکصدوپنجاه وشش داکتر نرس وسایرکارکنان  مسلکی واداری مصروف خدمت اند ودرقبل این شفاخانه  درحد یک  کلینیک  تشخیصی فعالیت داشت اما اکنون  این شفاخانه  به هزینه پنج ملیون  دالر امریکایی توسعه  یافته و دربخش تشخیص تداوی امراض قلب فعالیت مینماید.
اوگفت در آینده  قرار است زمینه  تداوی امراض گرده و مثانه نیزدراین  شفاخانه مساعد شود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا