سیاست

بزرگان برخي از ولسوالي هاي ميدان وردك ، غزني و باميان با محمد كريم خليلي معاون دوم رييس جمهور ديدار كردند

كابل/22/حمل/باختر
دولت افغانستان با عزم قاطع برای مقابله با هرگونه بحران و چالش احتمالی که ممکن است امنیت، رفاه، آسایش و وحدت و همدلی مردم را تهدید نماید، آمادگی داشته و در جهت حفاظت و حراست از ارزش های نوین، از هیچگونه تلاشِ دریغ نخواهد کرد.
اين مطلب را محمد كريم خليلي معاون دوم رييس جمهور در ديدار با بزرگان و متنفذان ولسوالی های دایميرداد، حصه اول و حصه دوم بهسود و جلریز ولایت میدان وردک، بزرگان ولسوالی های خوات و ناهور ولایت غزنی و اعضای شورای اجتماعی ولایت بامیان امروز بيان داشت.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد: در اين ديدار بزرگان و موسفیدان ولسوالی های متذکره، دستاورد های دولت و مردم افغانستان طی ده سال گذشته را  در عرصه های وحدت و همدلی، تحکیم و توسعه دموکراسی و آزادی، احترام به حقوق شهروندی و رعایت حقوق بشر، محو خشونت، حکومت داری، بازسازی، توسعه و انکشاف با اهمیت خوانده و بر حفظ ارزش های کنونی و تلاش در جهت پیشرفت و ترقی کشور تاکید نمودند.
بزرگان مناطق یادشده، ضمن ارائه معلومات درمورد مشکلات و نیازمندی های باشندگان مناطق مربوط، توجه دولت بر تامین امنیت در مسیر راه ها را یک نیاز اساسی عنوان نموده و از دولت درخواستند نمودند تا برای جلوگیری از افزایش نا امنی در مسیر راه های عمومی و نا امنی های دیگری که به اشکال مختلف امنیت و آسایش مردم را برهم می زنند، از هم اکنون تدابیر جدی اتخاذ نماید.
توجه ارگان های مربوط به بازسای، توسعه و انکشاف در بخش های مختلف، از دیگر مطالبات بزرگان ولسوالی های متذکره بود که بامعاون رییس جمهور درمیان گذاشته شد و رسیدگی به نیازمندی های باشندگان مناطق مربوط نیازمند توجه ویژه دولت ازسوی آنها عنوان شد.
سپس محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور ضمن تاکید بر وحدت و همدلی مردم افغانستان در راستای پاسداری و حراست از ارزش های بدست آمده در یک دهه اخیر، توجه بر مشکلات و رسیدگی به نیازمندی های شهروندان را از اولویت های اساسی دولت افغانستان عنوان نمود.
معاون رییس جمهور اظهار داشت که دولت افغانستان با عزم قاطع برای مقابله با هرگونه بحران و چالش احتمالی که ممکن است امنیت، رفاه، آسایش و وحدت و همدلی مردم را تهدید نماید، آمادگی داشته و در جهت حفاظت و حراست از ارزش های نوین، از هیچگونه تلاشِ دریغ نخواهد کرد.
وی در خصوص پیشنهادات و مطالبات دیدار کنندگان مبنی بر تامین امنیت مردم در مسیر راه های عمومی نیز به آنها اطمینان داد که نیروهای امنیتی دولت برای تامین امنیت شهر وندان کشور تمام توان خود را به خرج خواهند داد تا جلو هرگونه نا امنی را بگیرند.
همچنین، اعضای شورای اجتماعی مردم بامیان در دیداری که قبل از ظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور داشتند، نیز در خصوص مشکلات محیطی مردم آن ولایت به معاون رییس جمهور معلومات داده و خواهان رسیدگی به نیازمندی های مردم بامیان شدند.
در این دیدار که بیشتر زنان عضو در شورای اجتماعی بامیان حضور داشتند، ضمن بیان هدف از ایجاد شورای متذکره و کارکرد های آن در طول بیشتر از یک سال گذشته، در امر رسیدگی به مشکلات و خواسته های مردم بامیان در بخش های بهره مندی از انرژی برق، دسترسی به معارف، خدمات صحی، سرک، تو سعه و انکشاف و دیگر خدمات مورد نیازِ مردم در بامیان، تاکید نمودند.
به گفته آنان، بامیان یکی از ولایت های کاملا امن کشور می باشد زمینه تطبیق هرگونه برنامه های توسعوی و انکشافی از سوی دولت وهمکاران بین المللی آن در این ولایت فراهم می باشد.
دیدار کنندگان، شورای اجتماعی بامیان را پل ار تباطی بین دولت و مردم بامیان عنوان نموده و در زمینه همکاری و هماهنگی مردم بامیان راجع به برنامه ها و سیاست های دولت افغانستان اطمینان دادند.
سپس محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور ضمن اظهار خرسندی از دیدار با اعضای شورای متذکره، اظهار داشت که فصل جدید در افغانستان بر مبنای دموکراسی و آزادی و با شعار عدالت و حمایت از حقوق شهر وندی بنا نهاده شده و درطول بیشتر ازده سال گذشته خوشبختانه دستاورد های بسیاری در عرصه های مختلف نصیب مردم افغانستان شده است.
وی ضمن استقبال از تلاش و کارکرد های شورای اجتماعی بامیان در امر انتقال خواسته های باشندگان آن ولایت به مرکز، برحمایت همه جانبه مردم از فصل جدید در کشور تاکید نموده و اظهار داشت فصل بعدی یا دهه تحول مکمل و متمم این فصل می باشد.
معاون رییس جمهور همچنین اظهار داشت که دولت افغانستان بر حفظ و قوام وضعیت موجود و عدم باز گشت به گذشته های تاریک مصمم بوده و به هیچ وجه اجازه نخواهد داد که ارزش های بدست آمده در طول فصل جدید به چالش کشانده شود.
به گفته معاون رییس جمهور تلاش برای رسیدگی به مشکلات و  نیازمندی های باشندگان ولایت بامیان در بخش های مختلف همچنان ادامه داشته و تعهدات ارگان های مربوط در جریان سفر سال گذشته معاون رییس جمهور و هیئت همراه به ولایت بامیان، همچنان پا بر جا می باشد.
معاون رییس جمهور  از تلاش های گسترده جوانان در سطح کل کشور مبنی بر کسب دانش و مهارت های روز ابراز خر سندی نموده و ضمن تشویق جوانان به تحصیل دانش، اظهار داشت که با تمسک به علم و دانش می توان جلو پدیده های منفی را گرفته و  به رشد، ترقی و  تعالی کشور بیش از بیش کمک نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا