صحت

باافتتاح مرکز صحی جامع ریشخور، 32 هزار خانواده از خدمات صحی اساسی مستفید میگردند

كابل باختر 9 سنبله

دوکتور ثریا دلیل وزیر صحت عامه امروز تعميرجديد مركز جامع ريشخور را افتتاح كرد

به گزارش آژانس باختر درين  مراسمی عبدالجبار تقوا والی کابل و جنرال نظیفه ذکی نماینده مردم کابل در شورای ملی و شماری از مسئولان، اشتراك كرده بودند با گشایش این مرکز صحی 32 هزار خانواده به خدمات صحی  اساسی دسترسی پیدا میکنند.

ساختمان این مرکزصحی  در سال گذشته، توسط وزیر صحت عامه و والی کابل تهداب گذاشته شده بود، كه به صورت پخته و اساسی در مساحت دو جریب زمین اعمار گردیده و دارای 16 اتاق و سایر ملحقات ضروري مي باشد كه به هزینه حدود 300 هزار دالر امریکای از بودجه تیم بازسازی ولایتی کشور امریکا در کابل، ساخته شده است.

وزیر صحت عامه، گشایش این مرکز صحی را یک گام مثبت در توسعه و پیشرفت عرضه خدمات صحی عنوان نموده گفت که با اعمار این کلينیک، تسهیلات لازم صحی برای باشنده گان این محل فراهم میگردد.

دوکتور دلیل از کمک مالی تیم بازسازی ولایتی  كشور امريكا درکابل  به خاطر اعمار این مرکز صحی قدردانی نموده افزود: "كه به همان پیمانه که موضوع  امنیت در افغانستان حایز اهمیت است و مصئونیت مردم جایگاه خاص خود را دارد، به همان اندازه عرضه  خدمات اجتماعی برای مردم افغانستان، منجمله خدمات صحی در تحکیم روابط بین حکومت و مردم  و بازتاب حکومت جوابگو و مردم سالار، از اهمیت ویژه ی برخوردار است".

وزیر صحت عامه گفت: ما به این باور هستیم که با ایجاد تاسیسات و زیربناها صحی، توظیف کارمندان مسلکی کافی در مراکز صحی، اکمال سامان آلات و تجهیزات طبی، اعتماد بین مردم و حکومت بیشتر تقویت میگردد.

دوکتور دلیل، بهبود کمی و کیفی  خدمات در شفاخانه های دولتی و نظارت دوامدار از شفاخانه های خصوصی و نیز تحکیم و تقویت  کلنیک های شهرکابل را از جمله ی راهکارهای مهم وزارت صحت عامه عنوان نمود.

به گفته وزیرصحت عامه، تحکیم و تقویت شبکه کلنیک های شهری سبب میشود که تعداد زیادی از دوکتور دلیل از برنامه صحت شهری که یکی از برنامه های مهم وزارت صحت عامه میباشد نیز تذکر به عمل آورده گفت: کار تطبیق آن در شهر کابل جهت تقویت بخش های اداری، مسلکی، و فنی صحت شهری به منظور بهبود ارایه خدمات برای مردم، مخصوصاً زنان و اطفال عملا آغاز گردیده است.

همچنان در این مراسم عبدالجبار تقوا والی کابل، جنرال نظیفه ذکی نماینده مردم کابل در ولسی جرگه و شمار دیگری از مسؤولین پیرامون موضوع صحبت نموده، ضمن قدردانی از تلاش های وزارت صحت عامه در بهبود و توسعه عرضه خدمات صحی برای مردم، از مردم خواستند تا درعرصه فراهم سازی خدمات، با دولت همکاری بیشتر نمایند.

مرکز صحی جامع ریشخور با ارایه خدمات صحی در بخش های معاینه سراپای مریضان مردانه و زنانه، قابلگی، لابراتوار، توزیع ادویه اساسی، کنترول امراض ساری، واکسیناسیون، زرقیات و پانسمان، صحت جامعه و نوکریوالی بیست و چهار ساعته در خدمت همشهریان قرار خواهد گرفت. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا