ورزش

صعود لیورپول به دور نیمه نهایی با حذف منچستر سیتی

منابع خبری بین المللی باختر 22 حمل
تیم لیورپول در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا تیم منچستر سیتی را شکست داد و با دو برد متوالی برابر این تیم راهی مرحله بعدی این رقابت ها شد.
شاگردان یورگن کلوپ که دردیدار رفت این مرحله شاگردان پپ گواردیولا را با نتیجه خیره کننده سه برصفر شکست داده بودند، بامداد چهارشنبه نیز این تیم را مقابل هوادارانش که برای جبران نتیجه رفت به ورزشگاه اتحاد آمده بودند مغلوب کرده وراهی مرحله نیمه نهایی این رقابت ها شدند.
ابتدا فرناندو گابریل ژسوس دردقیقه 2 برای تیم منچسترسیتی گلزنی کرد و درادامه محمد صلاح دردقیقه 55 و روبرتو فیرمینیو دردقیقه 77 برای تیم لیورپول گلزنی و صعود تیمشان به مرحله بعدی این رقابت ها را قطعی کردند.
بدین ترتیبت تیم قرمزها در مجموع دو دیدار رفت و برگشت این مرحله با نتیجه 5 بریک بر تیم منچسترسیتی غلبه و این تیم را از گردونه این رقابت ها حذف و کنار زدند.
شاگردان پپ گواردیولا که دردیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، با نتیجه 3 برصفر مغلوب تیم لیورپول شده بودند، از همان ابتدا با دراختیارگرفتن توپ و میدان برروی دروازه حریف فشار آوردند وخیلی زود به گول رسیدند.
دردقیقه دوم، رحیم استرلینگ با توپ ربایی درمیانه میدان از سمت راست به سمت دروازه لیورپول رفت و پس از یک و دوی زیبا وارد محوطه جریمه حریف شد و گابریل ژسوس که مترصد دریافت توپ بود را صاحب توپ کرد و او با یک بغل پای ساده دروازه کاریوس سنگربان تیم لیورپول را گشود.
پس از به ثمر رسیدن این گل همچنان حملات شاگردان پپ گواردیولا برروی دروازه لیورپول ادامه داشت و سیتیزن ها صاحب چندین فرصت شدند.
دردقیقه 29 داور خطای هند جمیز میلنر مدافع تیم لیورپول را ندید و یک فرصت مناسب را از تیم سیتیزن ها گرفت.
دردقیقه 41 برناردو سیلوا از پشت محوطه جریمه با شوتی سنگین و زیبا دروازه تیم لیورپول را به خطر جدی روبه رو ساخت اما این توپ با بدشانسی گل نشد و به دیرک عمودی برخورد کرد.
بلافاصله پس از این خطر، دردقیقه 42 سانه برای منچسترسیتی گلزنی کرد که متئو داوراسپانیایی این دیدار آن گل را آفساید اعلام کرد.
براساس آمار ثبت شده دراین نیمه، تیم منچسترسیتی بیش از 65 درصد از زمان بازی توپ و میدان را دراختیار داشت تیم برتر میدان بود.
آنان دراین نیمه هیچ موقعیت جدی را به بازیکنان لیورپول ندادند و دراین نیمه شاگردان یورگن کلوپ تنها چشم به ضد حملات داشتند.
داوید سیلوا و کوین دی بروینه بازیکنان تیم منچستر سیتی بهترین بازیکنان تیمشان درنیمه نخست بودند.
متئو لاهوز داور اسپانیایی این دیدار درنیمه نخست چندین اشتباه تاثیر گذار داشت که یکی از آن ها گل دوم منچستر سیتی بود که به اشتباه آن را نپذیرفت ازاین رو سیتی زن ها درپایان این نیمه به شدت به وی اعتراض کردند که با مداخله پپ گواردیولا این اعتراض ها پایان یافت اما او خودش برای داور خط و نشان کشید که به دلیل همین برخورد، لاهوز او را از زمین بازی اخراج و این مربی درنیمه دوم از روی سکوها بازی شاگردانش را به تماشا نشست.
نیمه دوم با شروع توفانی بازیکنان منچسترسیتی آغاز شد و درحالی که آنان بی مهابا برروی دروازه لیورپول حمله می کردند اما برخلاف نیمه نخست قرمزها تغییر تاکتیک داده بودند و جلوتر بازی می ک جلو کشیدند فرصتی را به سیتی زن ها نداد.
درادامه و در یک رفت وبرگشت صلاح مهاجم ملی پوش مصری لیورپول از میانه میدان توپ ربایی کرد و سادیو مانه را درعمق خط دفاع سیتی زن ها صاحب توپ کرد و این بازیکن که قصد عبور از سه مدافع متمرکز حریف را داشت توپ را دوباره به صلاح رساند و او با ضربه ای حساب شده دروازه منچستر سیتی را گشود و بازی را به تساوی کشاند.
درادامه بازی گواردیولا سرمربی تیم آبی ها، تغییراتی درترکیب تیمش ایجاد و آن را هجومی تر کرد، اما تلاش بازیکنان جدید هم به دلیل دفاع منطقی قرمزها راه به جایی نبرد.
دردقیقه 77 و به دنبال اشتباه اوتا مندی مدافع آبی ها، روبرتو فیرمینو صاحب توپ شد و درمحوطه جریمه آبی ها با ادرسون دروازه بان منچسترسیتی تک به تک شد و با ضربه بغل پا دروازه این تیم را فرو ریخت و با این گل، آب سردی برروی کادرفنی وبازیکنان تیم منچسترسیتی ریخت و کار این تیم را تمام کرد.
تلاش بازیکنان منچسترسیتی که در عین نا امیدی به دنبال گلزنی بودند درادامه این بازی ثمری نداشت واین بازی در پایان با نتیجه 2 بریک تمام و تیم لیورپول درمجموعه دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 5 بر یک ازسد تیم منچسترسیتی گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی این رقابت ها شد.
متئو لاهوز داور اسپانیایی، قضاوت این دیدار را برعهده داشت، او با نشان دادن کارت زرد به مانه هافبک مهاجم سنگالی، روبرتو فیرمینو هافبک برزیلی و ویرژیل فن داک مدافع هلندی تیم لیورپول و ادرسون دروازه بان و برناندو سیلوا تیم منچستر سیتی آنان را جریمه کرد.
براساس یک خبر دیگر: درادامه این رقابت ها چهارشنبه شب تیم رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان تیم یوونتوس است و تیم بایرن مونیخ درآلیانس آره نا از تیم سوویا پذیرایی می کند.
مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا روز جمعه قرعه کشی می شود .
خلیل

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا