سیاست

معاون رییس جمهور: بسیاری از طرح های حکومت در سال های گذشته عملی نشده است

کابل باختر/ 6/ جدی
جمعی از وکلای ولایت بادغیس در شورای ملی، شورای ولایتی و تعدادی از بزرگان و سران جهادی آن ولایت با  قانونپوه سرور دانش معاون دوم رییس جمهور دیدار کرده و مشکلات و مطالبات مردم ولایت بادغیس را مطرح کردند.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر : معاون رییس جمهور در این دیدار اظهار داشت: در سال های گذشته  سخنان های زیادی در مورد ولایات محروم گفته شد ولی متاسفانه باید اذعان داشت که اکثر آن گفته ها ها عملی نگردید.
وی افزود: حکومت وحدت ملی تصمیم جدی و اراده قاطع دارد تا حرف ها و وعده های خود را عملی سازد که در روزهای آینده بخشی از این وعده ها تحقق خواهد یافت.
معاون رئیس جمهور  در باره اولویت های حکومت جدید در مورد ولایات محروم به خصوص ولایت بادغیس اظهار داشت: سه اولویت مهم در ولایت بادغیس وجود دارد که عبارتند از بهبود امنیت، سرعت در کار سرک حلقوی و تغییرات اساسی و بنیادی در هیات رهبری اداره محلی. وی تاکید کرد: این سه اولویت از آن مسایلی است که تمام افغانستان را متاثر می سازد و همگان  به خصوص ولایت های محروم از آن مستفید خواهند شد.
معاون رییس جمهور هم چنین در باره خواسته های دیگر دیدار کنندگان گفت: حکومت به تنهایی تصمیم نخواهد گرفت بلکه مشوره های مردمی را مد نظر قرار خواهد داد به همین خاطر امیدواریم که شما نیز خواسته ها و مطالبات تان به صورت مکتوب و مستدل ارایه کنید و ما نهاید سعی خواهیم کرد تا آن ها را عملی بسازیم. وی اضافه کرد: اینجانب به حد کافی و از طرق گوناگون با مشکلات ولایت بادغیس آشنایی دارم و این مشکلات در بسیاری از ولایت های محروم دیگر نیز وجود دارد. وی تاکید همان طور که در گذشته نیز دفتر معاونیت دوم توجه به مناطق و ولایات محروم داشته ما نیز این مسیر را ادامه خواهیم داد.
در این دیدار تعدادی از وکلای مردم ولایت بادغیس در شورای ملی ضمن اظهار قدردانی از توجه خاص محمد کریم خلیلی معاون پیشین رییس جمهور نسبت به ولایت بادغیس و نیز اظهار قدردانی از تلاش قانونپوه دانش در زمان سرپرستی وزارت تحصیلات نسبت به تاسیس موسسه تحصیلات عالی در بادغیس، به طرح برخی از خواسته ها و مطالبات مردم ولایت بادغیس از حکومت پرداختند.
به گفته آنان نا امنی، بحران خشک سالی های اخیر، توقف پروژه های انکشافی، وضعیت بد کسب و کار و … از مهم ترین چالش ها و مشکلات مردم ولایت بادغیس است که دولت در سال های گذشته نسبت به آن ها توجه کافی نکرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا