جامعه

جلسه همآهنگی کمیته رهبری اطفال متأثر از منازعات مسلحانه برگزارشد

کابل 20 دلو باختر
جلسه همآهنگی اعضای کمیته رهبری اطفال متأثر از منازعات مسلحانه در وزارت امورخارجه برگزارگردید.
در این جلسه گه به ریاست حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجه، با اشتراک معینان وزارت های امور داخله، کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین، صحت عامه، معاون دفتر یوناما و رئیس  دفتر یونسیف مقیم کابل و اعضای این کمیته، ، برگزار گردید.
معین سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به اهمیت موضوع و یادآوری از تلاش های جمهوری اسلامی افغانستان در این راستا، اظهار داشت: "بر اساس ماده (7) قانون اساسی افغانستان، دولت جمهوری اسلامی افغانستان مکلف به رعایت، حفاظت و تحقق ارزش‏های حقوق بشری میباشد. حمایت و حفاظت از حقوق اطفال به عنوان گروه آسیب پذیر، یکی از اولویت های سیاست خارجی و روابط بین المللی کشور ها بوده و افغانستان متعهد است تا با درنظرداشت ساختارهای ملی خود، مفاد اسناد بین المللی حقوق بشر و قطعنامه های سازمان ملل متحد را به هدف حمایت و تحقق حقوق اطفال در عرصه های قانونگذاری، پالیسی سازی و نهاد سازی و همچنان نظارت و گزارش دهی مطابق به آن، مرعی الاجرا سازد."
در ادامه، محمد ایوب سالنگی معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله و واصل نور مهمند معین وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین اظهار داشتند که در حال حاضر در صفوف نیروهای امنیتی افغانستان اطفال زیر سن  وجود نداشته و متخلفان  در این زمینه مطابق قوانین و طرزالعمل های موجود کشور مجازات میگردند.
در اخیر، مارک بودن معاون دفتر یوناما و اکلیل لیر رئیس دفتر یونیسف مقیم کابل نیز طی سخنانی، با ابراز خرسندی از پیشرفت ها در این راستا، خواهان حمایت و تحقق حقوق اطفال در عرصه های مختلف در افغانستان شد و از ادامه همکاری شان با نهادهای مربوطدر این زمینه اطمینان دادند.
طبق یک خبر دیگر، دکتور نصیر احمد اندیشه معین مالی و اداری وزارت امور خارجه ، به سلسله کنفرانس های ویدیویی خویش به هدف رسیدگی به مشکلات سفارت های کشور مقیم خارج، دیروز با سفیر مقیم واشنگتن از طریق ویدیو کنفرانس صحبت و تبادل نظر نمود.
معین وزارت امور خارجه با ابراز قدردانی از کارکردهای خوب و مفید سفارت جمهوری اسلامی افغانستان مقیم واشنگتن، طرح ها و دیدگاه های خویش را برای بهتر شدن امور مربوطه در بخش های مختلف به سفیر و کارمندان آن سفارت  تشریح  نمود.
سپس، دکتور حمدالله محب سفیر جمهوری اسلامی افغانستان مقیم واشنگتن ضمن معرفی همکاران خویش، راجع به اجرائات کاری، تلاش ها و نوآوری های آن سفارت در بخش های مختلف معلومات ارائه نمود و کار بالای وبسایت جدید سفارت، ایجاد ارتباط منظم با افغان های مقیم ایالات متحده، تلاش در جهت بهبود خدمات قونسلی، ارائه معلومات دقیق از اوضاع افغانستان به رسانه های کشور میزبان، تهیه گزارشهای مهم و ارسال به موقع آن به وزارت امور خارجه را از مسائل مهمی دانست که خود و همکارانش در سفارت جمهوری اسلامی افغانستان مقیم واشنگتن با جدیت روی آن ها کار و فعالیت دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا