صحت

معاینات صحی شاگردان جدیدالشمول مکاتب آغازشد

کابل باختر 8 سرطان
به صورت اوسط سالانه نزدیک به 25000 تن در کشور دید یک چشم ‌شان را از دست می‌دهند. در صورتی که اگر به موقع معاینه شوند، امکان تداوی80 درصد آنان وجود دارد .
این مطلب را معین مالی و اداری وزارت صحت عامه درنشستی که با نماینده وزارت معارف برای عملی کردن تفاهم نامه معاینه صحی شاگردان مکاتب برگزارشد، بیان داشت.
به گزارش خبرنگارآژآنس باختر، داکتر ماموسی زیور، معین مالی و اداری وزارت صحت گفت که  ارقام سازمان صحی جهان نشان می‌دهد، که نزدیک به یک ملیون وپنجصد هزارتن دارای تشوش قوۀ دید است و به صورت اوسط سالانه نزدیک به 25000 تن در کشور دید یک چشم ‌شان را از دست می‌دهند. در صورتی که اگر به موقع معاینه شوند، امکان تداوی80 درصد آنان وجود دارد.
وی گفت که برنامۀ ارزیابی صحی شاگردان در دو مرحله آغاز می‌شود، که در مرحله نخست 12000 شاگرد را در کابل تحت پوشش قرار خواهد داد و در مرحله دوم ولایت های  بزرگ کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد.
داکتر میرویس بلخی، وزیر معارف، با قدردانی از همکاری‌های وزارت صحت عامه، گفت:« ما شاهد تطبیق تفاهم‌نامه‌ یی استیم که در گذشته امضا شده است. مفاد که در این تفاهم‌نامه گنجانیده شده است به صورت عملی اجرا خواهد شد. بخش صحی شاگردان یکی از شاخص‌های کیفیت است، این روند ما را کمک می‌کند، تا شاگردانی را که به خاطر مشکلات دید، شنوایی و جوف دهن، از درس باز مانده‌اند، شناسایی کنیم و در همکاری با والدین این ، مشکل را برطرف کنیم.» مومنه احمدیار

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا