سیاست

وزیر امورخارجه با سفیر جدید غیر مقیم اتریش برای افغانستان ملاقات کرد

کابل باختر 12 دلو
صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه امروز، با خانم بریگیتا بلاها سفیر جدید غیرمقیم جمهوری فدرال اتریش برای افغانستان، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر سخنگوو اطلاعات عامه وزارت امور خارجه به آژانس باختر، وزیر امورخارجه ، ضمن ابراز قدردانی از همکاری های این کشور با افغانستان در سال های گذشته و همچنان پذیرایی از شهروندان پناهجوی افغانستان اظهار داشت: "مشکل پناهجویان، یک مشکل جهانی است و افغانستان انتظار دارد که کشور های اروپایی، با پرونده های شهروندان پناهجوی افغانستان با سخاوتمندی و اغماض برخورد کند."
سپس خانم بریگیتا بلاها سفیر غیرمقیم جمهوری فدرال اتریش برای افغانستان گفت که با توجه به این که شماری از کشور های عضو اتحادیه اروپا از جمله اتریش درگیر مشکل سرازیر شدن مهاجرین در یک سال گذشته بوده اند، اتریش علاقه مند امضای یک تفاهمنامه با دولت افغانستان است."
خانم بلاها با تأکید بر حمایت کشورش از پروسه گفتگوهای صلح افغانستان، ابراز امیدواری کرد که روند این گفتگوها منتج به دست یابی افغانستان به صلح و امنیت پایدار در این کشور شود.
طبق یک خبر دیگر: صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه امروز با احمد محمد سفیر جدید غیرمقیم جمهوری مالدیف برای افغانستان، دیدار کرد.
نخست، وزیر امورخارجه ، ابراز امیدواری کرد که روابط و همکاری میان دو کشور به عنوان اعضای سازمان سارک، در دیگر سازمان های منطقه ای و بین المللی بیشتر از پیش گسترش یابد.
سپس احمد محمد سفیر غیرمقیم جمهوری مالدیف برای افغانستان از فرصت دیدار با وزیر امورخارجه افغانستان ابراز امتنان نموده، افزود که تلاش خواهد کرد در دوره ماموریتش، در جهت ارتقای روابط دو کشور تلاش کند.
در این دیدار، سفیر مالدیف با بیان این که کشورش خواهان یک افغانستان امن و با ثبات می باشد، ابراز امیدواری کرد که روند گفتگوهای صلح افغانستان با مالکیت این کشور، منتج به صلح پایدار در این کشور شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا