امنیت

تلاش برای تصفیه شاهراه یک ادامه دارد

کابل باختر/ 23/ میزان
قوماندان امنیه زابل میگوید که طالبان شماری از وسایط ملکی را درساحه شاه جوی آن ولایت به آتش کشیده اند و با لاشه های این وسایط شاهراه یک را به روی ترافیک بسته اند.
به گزارش آژانس باختر ، قوماندان امنیه زابل میگوید که طالبان با آتش کشیدن چند واسطه ملکی درساحه شاه جوی با بقایای این وسایط شاهراه را بسته اند.
مشکلات امنیتی در زابل بعداز آن شدت یافت که طالبان درحمله تهاجمی شان بر ولایت غزنی ناکام ماندند.
وزارت دفاع ملی میگوید که طالبان با حمله برغزنی تلفات سنگین را متحمل شده اند؛ این وزارت شمار تلفات طالبان 117 ذکر کرده است و حالا ولایت همجوار زابل را هدف خود ساخته اند.
منابع امنیتی درزابل میگویند که نیروهای امنیتی ازسه روز به اینطرف مصروف جنگ با طالبان اند .
طالبان به پوسته های امنیتی و پوسته های شاهراه در مسیر شاهراه زابل – قندهاز حمله کرده اند، مگر بندش راه به دلیل موجودیت وسایط سوخته در شاهراه است .
درحال حاضر شماری زیادی از مسافرین شامل زنان و اطفال در دوطرف شاهراه بند مانده اند و درحالاتی با آزار و اذیت طالبان روبرو شده اند.
عمر خان عمری عضو شورای ولایتی زابل از دولت میخواهد که نسبت به وضعیت موجود درشاهراه یک که  مرکز کشور را با ولایت های غربی و جنوب غربی وصل میکند جدی برخورد کنند. اخلال وضعیت امنیتی دراین  شاهراه که روزانه تا چهل هزار نفر ازآن عبور و مرور میکنند، پذیرفتنی نیست .
عمری گفت که طالبان دربخش های ازشاهراه درولایت زابل ماین فرش کرده اند، پل و پلچک را تخریب کرده اند و چند واسطه ملکی را سوختانده اند و طالبان در تلاش اند تا وضعیت را در زابل مختل سازند.
به گفته عمری، طالبان و هواخواهان داعش درولسوالی های خاک افغان و دای چوپان زابل پایگاه ساخته اند و اگر به آن توجه نشود احتمال بروز مشکلات نظیر حوادث کندز را نمیتوان بعید دانست .
وزارت دفاع ملی گفته است که عملیات تصفیوی آنها از ولایت غزنی به بخش های دیگر شاهراه نمبر یک گسترش میابد.
همچنان قوماندان امنیه زابل گفته که برای راندن تروریستان از شاهراه تلاش دارند. او گفت که طالبان با بستن شاهراه و تخریب چند پلچک و آزار مسافرین جنایات دیگری را در کار نامه های سیاه شان ثبت نموده.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا