سیاست

وزیر امور خارجه افغانستان در اجلاس وزرای امور خارجه ناتو شرکت می کند

کابل باختر 9 قوس
قرار است، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه ، پس از پایان دیدار رسمی محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان از فرانسه، فردا برای شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه ناتو، به بروکسل سفر کند.
دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر خبر داد ، در نظر است، وزیر امور خارجه ، در "نشست مأموریت حمایت قاطع" در اجلاس یاد شده سخنرانی کند. در این نشست، افزون بر وزیر امور خارجه افغانستان و وزرای امور خارجه کشورهای عضو مأموریت حمایت قاطع، وزرای امور خارجه جاپان و جمهوری کوریا حضور خواهند داشت.
در این نشست، پیرامون تمدید مأموریت حمایت قاطع تا ختم سال ۲۰۱۶ میلادی، کار روی ادامه تعهدات برای حمایت مالی از نیروهای ملی امنیتی و دفاعی افغانستان تا ختم سال ۲۰۲۰ میلادی و برنامه ریزی برای حضور ناتو در افغانستان با رهبری ملکی پس از پایان مأموریت حمایت قاطع بحث و اتخاذ تصامیم صورت خواهد گرفت.
صلاح الدین ربانی، در سخنرانی خویش؛ در مورد توانایی ها، چالش ها و نیازهای نیروهای ملی امنیتی و دفاعی افغانستان، دست آوردهای حکومت افغانستان در ساحات اصلاحات، مبارزه با فساد، حاکمیت قانون، حکومتداری خوب، اصلاحات انتخاباتی و حمایت از حقوق بشر (به ویژه حقوق زنان و کودکان) معلومات ارایه نموده و از تعهد جمهوری اسلامی افغانستان برای کار و تلاش بیشتر در ساحات یاد شده، به هدف برآورده ساختن هرچه بیشتر انتظارات شرکای بین المللی خویش و جامعه جهانی، تأکید خواهد کرد.
وزیر امور خارجه ، پس از پایان اجلاس وزرای امور خارجه ناتو، رئیس جمهور غنی را  در سفر اش به اروپا ، همراهی خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا