ورزش

قطر می خواهد بهترین میزبان جام جهانی شود

رویترز- باختر4عقرب
«جیانی اینفانتینو» رییس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) ضمن تحسین پیشرفت قطر در حوزه زیرساخت های جام جهانی 2022 اذعان داشت که این کشور قصد دارد تا لقب بهترین میزبان این تورنمنت را از آن خود کند.
خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه نوشت: وسعت ناچیز، دمای بالا و عدم آماده سازی زیرساخت های مورد نیاز ورزشگاه ها توسط قطر، برخی از افراد را بر آن داشت تا تصمیم فیفا را در خصوص میزبان آینده جام جهانی زیر سوال ببرند اما کشور بیابانی قاره آسیا از همان زمان پروژه های عظیم ساخت و ساز را راه اندازی کرد و متعهد شد تا پایان سال 2020 فرایند ساخت 7 ورزشگاه نوساز را تکمیل کند.
اینفانتینو پس از بازدید از ورزشگاه 40 هزار نفری «الوکراه» با صدور بیانیه ای اظهار داشت: شما می توانید پیشرفت قطر را از همین جا (الوکراه)؛ 4 سال پیش از آغاز رقابت ها به وضوح ببینید، این ورزشگاه فوق العاده باشکوه است، در واقع به محض ورود در شکوه آن غرق می شوید.
وی ادامه داد: جام جهانی روسیه بهترین دوره در ادوار برگزاری این رویداد بوده است اما اطمینان دارم جام جهانی 2022 قطر از روسیه هم بهتر خواهد بود.
به دنبال قطع شدن روابط دیپلماتیک، تجاری و ترابری عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر با قطر به اتهام تامین مالی تروریزم فرآیند مدیریت و اجرای طرح های (لجستیک) جام جهانی آینده، بیش از پیش با مشکل و پیچیدگی روبرو شد.
با این حال، قطر اعلام کرد که با طرح های بلندپروازانه در حوزه زیرساخت که بخش عمده استراتژی این کشور به منظور حضور قدرتمند در عرصه های جهانی محسوب می شود؛ فرآیند آماده سازی خود را برای میزبانی از جام جهانی با جدیت و اشتیاق بیشتری پیگیری خواهد کرد.خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا