جهان

قومندانی مرکزی آمریکا: کرونا رهبران ایران را کندتر و خطرناکتر می‌کند

واشنگتن/ بی بی سی/ 23حوت/ باختر
جنرال کنت مک‌کنزی، از قومندانی مرکزی امریکا (سنتکام) می‌گوید شیوع ویروس کرونا به کندی روند تصمیم‌گیری در ایران منجر شده است و احتمالا باعث می‌شود که رهبران ایران تصمیم های به گفته او "خطرناکتری" بگیرند.
قومندان سنتکام گروه‌های شبه‌نظامی شیعه عراقی و تحت حمایت ایران را به دست داشتن در حمله‌ یی راکتی متهم کرد که چهارشنبه شب در پایگاه تاجی عراق به کشته شدن دو سرباز امریکایی و یک سرباز بریتانیایی انجامید.
او در یک جلسه سنا گفت: بررسی این حمله هنوز تمام نشده است٬ اما قابل یادآوری است که گروه کتائب حزب‌الله تنها گروهی است که پیش از این حمله‌ این چنینی در عراق انجام داده است.
کتائب حزب‌الله همان گروهی است که امریکا آن را پیشتر به یک حمله راکتی دیگر متهم کرد و در پیامد آن حمله ابومهدی مهندس، از رهبران این گروه را به همراه قاسم سلیمانی، قومندان وقت سپاه قدس، کشت.
ایران در پاسخ به آن حمله یک پایگاه محل استقرار نیروهای امریکایی را با اطلاع قبلی هدف حمله راکتی قرار داد. هیچ نظامی امریکایی در آن حمله کشته نشد٬ اما چند ساعت بعد یک طیاره مسافربری اوکراینی با دافع  راکتی سپاه در فضای  تهران هدف قرار گرفت و ۱۷۶سرنشین آن کشته شدند.
گزارش‌‎ها از سوریه حاکی از آن است که پس از حمله چهارشنبه شب، گروهی از شبه‌نظامیان شیعه عراقی در شرق سوریه هدف قرار گرفت و ۲۶ نفر از آنان کشته شده‌اند. پنتاگون رسما درباره این حمله موضعی نگرفته است، اما تصور می‌شود این حمله‌ تلافی‌جویانه از طرف امریکا بوده باشد.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا