سیاست

كميته دایمی قوانين شوراي وزيران جلسه کرد

کابل2ثور باختر

جلسه كميته دایمی قوانين شوراي وزيران پيش ازچاشت امروز  با صحبتی مارشال محمد قسيم فهيم، معاون اول رياست جمهوري و رئيس كميته قوانين، پيرامون اهميت تصويب قوانين و طرح هاي پيشنهادي از سوي مراجع قانون گذاري دركشور، برگزار گرديد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،  معاون اول رياست جمهوري در ضمن سخنانش ازدقت در ارايه قوانين كشور غرض حل مشكلات مراجع و مردم ياد نموده افزود كه دقت در كار قانونگذاري، ادارات را از مواجه شدن باپيچيده گي ها در مواد قانون برحذر ميدارد و كار رسيده گي  به امور را بر بنياد قوانين كشور آسان مي سازد. در جلسه امروز كميته قوانين چهار طرح پيشنهادي به ترتيب از سوي معين وزارت عدليه به جلسه ارايه گرديد.

اين طرح ها شامل طرح تعديل فقره (1)ماده ششم مقرره تنظيم امور اضافه كاري كاركنان، طرح تعديل، ايزاد و حذف در برخي از مواد قانون گمركات، طرح تعديل و ايزاد در مواد تنظيم خدمات مخابراتي و طرح تعديل و حذف برخي از مواد قانون حقوق و امتيازات بازمانده گان شهدا و مفقودين وتعديلات برخي از موادقانون حقوق و اميتازات معلولين را در بر مي گرفت. اشتراك كننده گان جلسة با بحث روي هريك از طرح هاي يادشده نظريات و پيشنهادت مشخص شان را پيرامون موضوعات مورد  بحث ارايه داشتند. جلسه در پايان فيصله نمودكه: _ طرح تعديل فقره(1)ماده ششم مقرره تنظيم امور اضافه كاري كاركنان دولت تائيد است وغرض تصويب به جلسه شوراي وزيران محول شود.  _ طرح تعديل، ايزاد و حذف در برخي از مواد قانون گمركات، داراي خلاهايي معيني تشخيص شدو از اين رو فيصله به عمل آمد تا كميسيوني با شركت نماينده گان وزارت هاي ماليه، تجارت، محمد اشرف رسولي وزير مشاور دولت در امور عدلي و حقوقي، شهيدي معين وزارت اقتصاد ونماينده اتاق هاي تجارت وصنایع زير نظر وزير عدليه طرح مذكور را مورد باز بيني قرار داده و بر بنياد نظريات ارايه شده در جلسه ، آنرا تصحيح و به جلسه آينده كميته قوانين ارايه بدارد. _ جلسه هر دو طرح تعديل و ايزاد در مواد تنظيم خدمات مخابراتي و تعديل و حذف برخي از مواد قانون حقوق و امتيازات بازمانده گان شهدا و مفقودين وتعديلات برخي از مواد قانون حقوق و اميتازات معلولين  را مورد تايئد قرار داده فيصله كرد تا هردو طرح نيز به شوراي وزيران غرض طي مراحل قانوني سپرده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا