آموزش

نتایج امتحانات کانکور در هفته نخست ماه اسد اعلام میشود

کابل باختر 23 سرطان
امتحان کانکور سال 1395 بر 1396 امروز با اخذ دور نهایی یا امتحان دور متفرقه  خاتمه یافت.
این امتحان که به تاریخ  16 حوت 1395 از حوزه کابل آغاز گردید طی این مدت در 34 ولایت مطابق پلان اخذ گردیده و امروز دور نهایی آن که شامل داوطلبان متفرقه، خارج مرز، مدارس دینی و پوهنحی های شبانه می باشد تکمیل گردید.
یک منبع خبری وزارت تحصیلات عالی به آژانس باختر خبر داد، قبل از آغاز دور نهایی امتحان پوهاند دوکتور بری صدیقی طی کنفرانس مطبوعاتی در رابطه به جریان امتحان امسال معلومات داده گفت که امتحانات کانکور امسال درتمام کشور به شکل معیاری و به صورت موفقانه اخذ گردید .
در این کنفرانس حمید الله فاورقی رئیس پوهنتون کابل، پوهاند  دوکتور شیرین آقا ظریف رئیس پوهنتون طبی کابل، استاد جاوید رسولی رئیس کمیته امتحانات، تعدادی از روسا پوهنحی ها و استادان نیز حضور داشتند. بانک سوالات در حضور نمایندگان داوطلبان کانکور باز شده و پروسه امتحان آغاز گردید.
معین امور محصلان افزود که امتحانات کانکور در 38 حوزه با شفافیت کامل اخذ گردیده و در صورت عدم مشکل تخنیکی  قرار است نتایج آن در هفته نخست ماه اسد اعلان گردد.
موصوف با اشاره به شفافیت کامل امتحان کانکور و تطبیق سیستم بایو متریک ،  به شاملان کانکور امسال اطمینان داد که جلو هرگونه مداخله در پروسه امتحان گرفته شده و حقوق همه شان تامین خواهد شد.
وی گفت که در امتحانات کانکور سال جاری 207 هزار تن شرکت نموده بودند که از این جمله 62 هزار تن آنان به نهاد های تحصیلات عالی دولتی و یکتعداد به نهاد های تحصیلات نیمه عالی و همچنان با تخفیف به نهاد های تحصیلات عالی خصوصی جذب می گردند.
همچنان استاد جاوید رسولی رئیس کمیته امتحانات کانکور سال 1395 بر 1396 را  متفاوت  تر نسبت به سال گذشته خواند و گفت که برخورد جدی هیات کانکور در تمام حوزه های امتحان باعث جلوگیری از هر نوع مداخله و تزویر در روند امتحان گردیده است.
به گفه رسولی بدست آوردن اعتماد مردم را نسبت به امتحان کانکور افتخار بزرگی تلقی نموده اطمینان داد که نتایج آن نیز با کمال صداقت اعلان خواهد شد.
قابل ذکر است که در دور نهایی امتحان کانکور 6565 تن شرکت نموده بودند که 1745 تن آنان مربوط پوهنحی های شبانه پوهنتون های مرکز می باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا