سیاست

مارشال محمد قسیم فهیم نقش علما و روحانیون را در تنویر اذهان عامه برازنده دانست

مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول رياست جمهوري ظهر امروز در ديداري جدا گانه با شماري از علما، روحانيون و بزرگان ولايت تخار نقش علماي كشور را در سمت و سودهي افكار و تنوير اذهان عامه برازنده خوانده گفت كه علماي كشور، همانگونه كه روشنگران ديني هستند، كار پيشرفت و ارتقاي فرهنگي جامعه ما را نيز به دوش دارند. به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر، دراين ملاقات يكي از علماي ولايت تخار به نماينده گي از سايرين به ارايه برخي از مشكلات موجود در آن ولايت پرداخت.

معاون اول رياست جمهوري درجهت حل مشكلات ياد شده از سوي علماي ولايت تخار به مراجع مربوط هدايت لازم داد.

طبق یک خبر دیگر، مارشال محمد قسيم فهيم، معاون اول رياست جمهوري پس از چاشت امروز با شماري از بزرگان، موسفيدان و منورين ولايت بغلان ديدار و با آنها پيرامون اوضاع كشور و مسايل مربوط به آن ولايت گفتگو كرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر، معاون اول رياست جمهوري در جريان اين ديدار از بهبود وضعيت امنيتي در كشور و ولايت بغلان ياد كرده گفت كه نقش بزرگان قومي، موسفيدان و جوانان كه در شوراهاي مردمي تنظيم شده اند در اين راستا بسيار مهم و تعين كننده است.

معاون اول رياست جمهوري خاطر نشان كرد كه مردم سازنده كان دولت ها و نظام ها اند و دولت جمهوري اسلامي افغانستان با اتكا به خداوند و مردم افغانستان روز تا روز برمشكلات توفيق مي يابد.

در ديدار امروزي معاون اول رياست جمهوري با بزرگان ولايت بغلان، سه تن از بزرگان آنو لايت صحبت نموده و در سخنان شان از عدم توجه به باز سازي در آن ولايت شكايت كردند.

آنها بويژه از روند توقف كار قيرريزي جاده عمومي كه از شهر پلخمري مي گذرد و از دوسال بدينسو بگونه مخروبه باقيمانده است ياد آوري نموده و از معاون اول رياست جمهوري خواستند تا به زودترين فرصت به اين مشكل رسيده گي شود.

معاون اول رياست جمهوري به بزرگان ولايت بغلان وعده داد كه به موضوع شكايت آنها كه جدي است وبـــه زنده گي مردم ولايات شمال كشور نيز پيوند دارد رسيدگي خواهدشد.

 

بربنياد يك خبر ديگر:  مارشال محمد قسيم فهيم، معاون اول رياست جمهوري حوالي عصر امروز جمع کثيري از بزرگان،  موسفيدان و مسئولين ادارات مختلف ولسوالي ها و مركز ولايت بدخشان را به حضور پذيرفته با ايشان ديدار كرد.

در اين ديدار كه والي و تعدادي از نماينده گان مردم بدخشان در ولسي جرگه و مشرانو جرگه نيز حاصر بودند، ابتدا داکتر شاولی ادیب والي آن ولايت ضمن سخناني به مواردي پرداخت كه در سايه نظام جمهوري اسلامي افغانستان در چند سال اخير در آن ولايت انجام يافته است كه تاثيرات آن بر زنده گي مردم بدخشان بسيار با اهميت است.

بعد معاون اول رياست جمهوري طي سخنانش از بزگزاري موفقانه جرگه عنعنوي اخير در كابل ياد دهاني نموده گفت كه توفيق اين جرگه براي مردم و دولت جمهوري اسلامي افغانستان بسيار با ارزش است زيرا اين جرگه ثابت ساخت كه دولت و مردم افغانستان در كنار همديگر بوده و در بسياري از موارد اولويت ها و منافع كشور را بخوبي تشخيص ودر جهت  تعميل آن حركت مي كنند.

معاون اول رياست جمهوري همچنان از نقش مردم بدخشان در تأمين امنيت و ثبات در كشور ياد كرده افزود كه براي هر بدخشاني جاي مباهات است كه فرزندانشان در سراسر افغانستان در صفوف نيروهاي امنيتي ما همراه با برادران ديگر از سراسر كشور، قرار دارند و شب وروز در جهت استقرار نظم و امنيت و دفاع از وطن خويش مشغول اند.

در اين ديدار همچنان دو تن از بزرگان‌ ولايت بدخشان از معضلات موجود در آن ولايت در زمينه هاي را ها، معارف ونبود ساختمان براي دفاتر و ادارات دولتي در مركز و لسوالي هاي آن ولايت ياد كرد.

معاون اول رياست جمهوري با تائيد از مشكلات جاري در ولایت بدخشان هدايت داد تا هفته  آينده رئيس عمومي ارگان هاي محلي فرا خوانده شود تا مشكل نبود ساختمان براي برخي از ادارات دولتي در ولسوالی های ولایت بدخشان را توضيح بدهد و در  راه برطرف سازي ْآن اقدام لازم را انجام دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا