سیاست

اعلامیه مطبوعاتی مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت

کابل باختر ۷ حمل
اعلامیه مطبوعاتی مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت
مركز اطلاعات و رسانه هاي حكومت جمهوري اسلامی افغانستان در پيوند به اظهارات اخير سخنگوي اتحاديه اروپا در كابل مبني بر موجوديت فساد اداری در دستگاه عدلی و قضایی و عدم رسيده گي مردم به عدالت چنين إظهار ميدارد كه؛ درجریان دوسال اخیر در ادارات مختلف دولت إصلاحات  چشمگیری صورت گرفته است؛ اما در قوه قضاییه این دست آوردها بیش از سایر ادارت مشهود است که تغییر وتبدیل 700 تن از قاضیان ازمیان 2800 قاضی در ستره محکمه نمونه ی بارز این دست آورد ها می باشد.
همچنان طی دوسال گذشته در پيوند به قضيه هاي فساد اداری 121 تن در ادارات مختلف دستگاه عدلی و قضایی بازداشت شده اند که ازاین میان 10 تن آنها قاضیان و دیگران حارنوالان ، وکلاء مدافع ، محررین محاکم و کمیشنکاران می باشند .
رویهمرفته تمام کارمندان بخش اداری ستره محکمه درجریان دوسال گذشته از طریق پروسه اصلاحات اداری و رقابت آزاد به وظایف گماشته شده اند. مزید براین 540 تن از قضات به هدف آموزش های مسلکی به خارج ازکشور اعزام و نزدیک به 1000 تن دیگر درداخل کشور آموزش های مسلکی را فراگرفته ان
هکذا در دوسال گذشته 70 دوسیه فساد کلان اداری درلوی حارنوالی و مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری بررسی شده و شماری از آنها تحت تحقیق و کار قرار دارد .
حكومت أفغانستان از همكاري ها و تلاش هاي جامعه جهاني به حيث متحدين أفغانستان برأي بهبود تطبيق إصلاحات در سيستم هاي عدلي و قضاي كشور قدرداني نموده و خواهان گسترش و پشتيباني بيشتر آنها ميباشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا