تبصره و مرور بر مطبوعات

تبصره // قلم سمبول تفکر وآگاهی دهی به جامعه

کابل باختر 16 / ثور
قلم سمبول تفکر واگاهی دهی  به جامعه بوده  و برای سمت و سو بخشیدن جوامع نقش به سزای دارد.
مفسر آژانس باختر مینگارد  :  16 ثور روز قلم  در افغانستان است . جاگرفتن  یک روز به عنوان روز قلم درتقویم  ملی افغانستان ارج گذاری به دانش  ، آموختن  و آموختاندن است که  آن را پاس  میداریم .
قلم  برای مردم  افغانستان که  تمدن و فرهنگ  کهن  دارند و  سر زمین  انها  از اریانا تا خراسان و افغانستان امروزگهواره و مهد ظهور بسیاری از دانشمندان است اهمیت ویژه داشته  قلم رامولف  و معرفی کننده  هویت ملی و اسلامی  شان میدانند  .
قلم به عنوان سمبول تفکر و اگاهی دهی  به مردم  ا زهمیت وِیژه برخوردار است  واین اهمیت در قرآن مجید که رهنمای بشریت است بیشتر متبلوراست و اولین ایه قرآن و اغاز رسالت نبی اکرم (ص) با امر خواندن و نوشتن  اغاز گردیده است این نشان میدهد  که قلم اولین گام  برای اموختن است.
رعایت عفت  ، صداقت  ، آگاهی دهی ، روشنگری ، هدایت مخاطب به سمت نور از رسالت های قلم واهل قلم است .
تاثیر و نفوذ قلم که  منبع اولی علم  ودانش است  که آنرا  از شمشیر برتری داد   واین ویژگی است که حضرت خداوند  حکیم  به قلم  قسم  یاد نموده است.
امروز اگر ما ازعلم ،دانش ، خیر ، ثواب وشر، چیزی میدانیم  اگر امروز از زنده گی بشریت  درزمان حاضر وگذشته  چیزی  های میگویم و اگر علاقمند حیات ، بقا  وتکامل بشرهستیم  در گام نخست مدیون قلم هستیم زیرا به عنوان منبع برای معرفی هویت، تاریخ و گذشته ما کار کرده است .
قلم پا سدار افکار اندیشمندان ، حلقه اتصال گذشته و پل ارتباط میان  گذشته و اینده است .
ما به بهانه روزقلم از اهل قلم شاعر ، نویسنده گان ، پژوهشگران واهل فرهنگ ودانش  را سپاس  میگویم که با گهری ارزش به نام قلم ما را درآگاهی دهی  ا ز جامعه کمک میرسانند # تحلیل سیاسی .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا