سیاست

محمد اشرف رییس جمهوری با خانواده های قربانیان رویداد تروریستی هسکه مینه، غمشریکی کرد

کابل /28 میزان/باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز در راس یک هیئت عالی رتبه دولتی به ولسوالی هسکه مینه ولایت ننگرهار سفر کرد و با خانواده های قربانیان رویداد تروریستی اخیر در مسجد جامع در منطقۀ جودره ولسوالی هسکه مینه ولایت ننگرهار، ابراز همدردی و غمشریکی کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬رییس جمهوری هنگام غمشریکی با خانواده های قربانیان و بزرگان قوم شینوار، گفت که این تنها غم و رنج شما نه، بلکه غم و درد مشترک همۀ ماست و از آن به شدت متاثر و اندوهگین هستیم.
رییس جمهوری از صبر و عظمت خانواده های قربانیان ستایش کرد و گفت :به خاطر کم کردن رنج و درد خانواده های قرباینان، بر علاوه اعطای یک نمره زمین رهایشی برای هر خانواده، اعضای این خانواده ها به بیت الله شریف به خاطر ادای عمره و حج، فرستاده می شوند.
رییس جمهور غنی حمله تروریستی روز جمعه بالای نمازگزاران در مسجد جامع منطقه جودره ولسوالی هسکه مینه را  که در آن شماری از هموطنان ما شهید شدند وشماری  زخم برداشتند، عمل ضد بشریت، انسانیت، اسلامیت و افغانیت خواند و آنرا به شدت تقبیح کرد. 
رییس جمهور کشور با اشاره به این حمله تروریستی خونبار، گفت که این تنها رنج و درد این قریه کوچک نه، بلکه فاجعۀ یی است به سطح ملی و بین المللی که آنرا با شدیدترین الفاظ تقبیح می کنیم. نیروهای دلیر امنیتی و دفاعی ما به هدف انتقام گیری از عاملان این جنایت، گروه داعش و دیگر گروه های تروریستی را سرکوب خواهند کرد.
رییس جمهور از همکاری قوم شینوار با نیروهای امنیتی و دفاعی در راستای سرکوب و شکست دادن داعش تشکر کردو با تاکید گفت که تمام ولسوالی های شینوار از وجود بقایای داعش تصفیه خواهد شد.
رییس جمهور کشور گفت که در برنامه ساخت مساجد در ولسوالی های کشور به ولسوالی های شش گانۀ شینوار اولویت داده می شود. همچنان به مسوولان اداری مربوطه هدایت داد تا به مشکلات و نیازمندی های این ولسوالی ها در بخش مکاتب، آب آشامیدنی، خدمات صحی و دیگر مشکلات، به اسرع وقت رسیدگی کنند.
همچنان حاجی عبدالستار خان به نمایندگی از خانواده های قربانیان صحبت کرد و از رییس جمهور و هیئت همراهش به خاطر اظهار همدردی و غمشریکی تشکر کرد.
وی افزود : همۀ ما باید شانه به شانه با نیروهای امنیتی و دفاعی خود در مقابل خوارج مبارزه کنیم، تا منطقه را از وجود آنان پاک کنیم  و مردم خویش را از شرارت و وحشت آنان، حفاظت کنیم. حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا