سیاست

محمد اشرف غنی با والیان ولایت هایی که بیشتر در معرض خطر ویروس کرونا قرار دارند، صحبت کرد

کابل/8حمل/باختر
محمد اشرف غنی رییس‌جمهوری اسلامی افغانستان دیروز با والیان ولایت‌های هرات، نیمروز، فراه، غور، بادغیس و هلمند که هم مرز با کشور ایران هستند و بیشتر در معرض خطر ویروس کرونا قرار دارند، از طریق ویدیو کنفرانس صحبت کرد.
ابتدا والیان ولایت های متذکره، از تدابیر و اقدامات شان در رابطه به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به رییس‌جمهور گزارش ارائه کردند.
رییس جمهوری پس از شنیدن گزارش والیان ، به وزارت مالیه و ریاست عمومی ادارۀ امور ریاست‌جمهوری حسب ذیل، هدایت فوری صادر کرد:
برعلاوۀ ۴۰۰ میلیون افغانی که به هرات تخصیص داده شده بود، به هر یک ولایت های فراه، غور و بادغیس مبلغ ۲۰ میلیون افغانی و به هر یک ولایت های نیمروز و هلمند که هم زیر تهدید شیوع ویروس کرونا قرار دارند و هم حوادث طبیعی آنان را تهدید می کند، مبلغ ۵۰ میلیون افغانی از مرکز فرستاده شود.
هرات اقداماتی را که مبنی بر قیود روزگردی در آن ولایت انجام داده است، شدیدتر سازد و سایر ولایت های کشور نیز مودل هرات را تعقیب کنند.
همچنان رییس جمهوری کشور به مشاور امنیت ملی هدایت داد که امنیت شاهراه های تورغندی- هرات و اسلام قلعه – هرات را جداً تامین کند.
رییس جمهوری گفت که والیان تمام ولایت ها در قسمت  ذخایر استراتیژیک مواد غذایی و کنترول قیمت ها اقدام کنند و در صورت ضرورت، خواهان همکاری از بخش خصوصی شوند.
به همین ترتیب رییس جمهوری تصریح کرد که در تمام ولایت ها مراکز تجرید یا (مراکز برای مراقبت و تداوی بیماران مصاب به ویروس کرونا)، افزایش یابد.
رییس جمهوری در اخیر سخنانش گفت: برای کارمندان خدمات صحی به شمول داکتران و نرس ها که در خط  اول مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند و به اساس طرزالعملی که از سوی کابینه تصویب شده است، امتیازات فوق‌العاده در نظر گرفته شده است و این طرزالعمل امروز به والیان ولایت های کشور به خاطر تطبیق فرستاده می شود.#احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا