امنیت

رهبری و مدیریت انتقال مسئولیت های امنیتی به مشاوریت امنیت ملی افغانستان سپرده شد

کابل باختر 8 جدی
تحت ریاست حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، جلسه شورای امنیت ملی قبل از ظهر امروز در ارگ برگزار گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این جلسه، ابتدا روی چگونگی تداوم کار کمیسیون انسجام پروسه انتقال، صحبت های لازم صورت گرفت و تصمیم اتخاذ گردید که مشاوریت امنیت ملی کشور در پهلوی سایر وظایف محوله منحیث مرجع مسوول، تصمیم گیرنده و رهبری کنندهء پروسه انتقال از نیروهای بین المللی به حکومت افغانستان میباشد.  بر اساس این فیصله مشاوریت امنیت ملی افغانستان وظیفه دارد تا روند یاد شده را الی ختم آن پیگری و رهبری نماید.
متعاقباً به شمول روسای عمومی امنیت ملی و اداره مستقل ارگانهای محلی، وزرای بخش امنیتی در مورد وضعیت عمومی امنیتی کشور، گزارش های تفصیلی را ارایه نمودند.
وزیر امور داخله ضمن ارایه گزارش مربوطه خاطر نشان کرد که هیات عالیرتبه نیروهای امنیتی کشور به شمول رئیس کمیسیون انتخابات همین اکنون مصروف بازدید از ولایات مختلف کشور بوده تا وضعیت امنیتی را از نزدیک مشاهده و بررسی نماید.
قرار است هیات متذکره الی پانزدهم جدی سالجاری، یک تحلیل واقعی در مورد وضعیت امنیتی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را تهیه و به جلسه شورای امنیت ملی ارایه نماید.
به همینگونه در گزارش های ارایه شده روی وضعیت امنیتی ولایات سمنگان، ننگرهار، پروان و سایر ولایات کشور صحبت های تفصیلی صورت گرفت که در زمینه تصامیم لازم اتخاذ گردید.
در ختم جلسه داکتر سپنتا مشاور امنیت ملی روی محتویات مسوده سند چگونگی حضور قوت های ناتو بعد از سال ۲۰۱۴ میلادی صحبت نموده، یاد آور شد که ترجمه متن دری سند تکمیل و روی ترجمه متن پشتو مسوده یاد شده، کار جریان دارد. وی گفت که موضوع متذکره برای مطالعه و بحث در اجندای جلسهء آینده شورای امنیت ملی شامل گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا