سیاست

محمد اشرف غنی رئیس جمهور با قوماندان فرماندهی مرکزی اردوی امریکا، روی ظرفیت سازی قوای مسلح افغانستان بحث کرد

کابل 8 دلو باختر
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز  با جنرال جوزف ووتل قوماندان فرماندهی مرکزی اردوی ایالات متحدۀ امریکا و هیئت همراه اش دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که در ارگ انجام شد، هر دو جانب روی اوضاع امنیتی افغانستان، مسایل منطقه یی، اقدامات علیه گروه های تروریستی، ابعاد تروریزم فرامنطقه یی، ظرفیت‌سازی در قوای مسلح افغانستان به خصوص قوه های خاص اردوی ملی و پولیس ملی، بلند بردن ظرفیت و توانایی قوای هوایی افغانستان و اصلاحات در ارگان های امنیتی و دفاعی، بحث و تبادل نظر نمودند.
رئیس جمهور از کمک و همکاری ایالات متحدۀ امریکا در زمینه های تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بخصوص تسلیم‌دهی هلیکوپترهای بلک‌هاک به قوماندانی عمومی قوای هوایی کشور، تشکر کرده، گفت که استفاده از هلیکوپترهای متذکره تاثیر خود را در میدان محاربه داشته و فشارهای زیادی را در سرکوب دشمن وارد کرده است.
در مقابل، جنرال جوزف ووتل قوماندان فرماندهی مرکزی اردوی ایالات متحدۀ امریکا ضمن اینکه حملات اخیر تروریستی در هوتل انترکانتیننتال کابل و موسسه بین المللی حمایت از اطفال در ولایت ننگرهار را شدیداً محکوم کرد، از حمایت و پشتیبانی ایالات متحدۀ امریکا در عرصه های مختلف، بخصوص در تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، اطمینان داد. احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا