سیاست

طرح بازنگری شدهء قانون استندرد سازی به رئیس جمهور غنی ارائه شد

کابل باختر اول سرطان
تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان جلسه اختصاصی به منظور بحث روی طرح قانون استندرد سازی دیروز در ارگ انجام شد.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی ریاست جمهوری به آژانس، در این جلسه که در آن وزرای عدلیه و صحت عامه، معین وزارت تجارت و صنایع و رئیس اداره ملی استندرد نیز حضور داشتند، آنان طرح بازنگری شدهء قانون استندرد سازی را به رئیس جمهور ارائه کردند.
طرح قانون مذکور که در شش فصل و ۳۴ ماده  ترتیب گردیده است، در جلسه مورخ ۲۶ سرطان کابینه در قاعده مورد تایید قرار گرفته بود  و به کمیته ای که در ترکیب آن مسئولان  وزارت های عدلیه، تجارت و صنایع، صحت عامه و ریاست اداره ملی ستندرد شامل بودند، وظیفه سپرده شد تا طرح مذکور را مطابق تذکر جلسه کابینه، تصحیح نمایند، پس از آوردن اصلاحات لازم آنرا نهایی و برای ملاحظه رئیس جمهور کشور ارائه کنند.
در این جلسه وزیر عدلیه گفت که بر اساس هدایت رئیس جمهور کشور، ابهامات طرح قانون استندرد سازی از سوی کمیته موظف رفع گردید و اصلاحات لازم در آن رونما شد.
در مقابل رئیس جمهور با ابرازتشکراز کمیته مذکور، به وزیر عدلیه هدایت داد تا یادداشت ها و هدایات این جلسه را نیز جهت اصلاحات بیشتر، در طرح قانون استندرد سازی بگنجاند و برای طی مراحل آن اقدام نمایند.
رئیس جمهور افزود که تجارت تنها از طریق صادرات امکان پذیر است و صادرات باید در مطابقت به استندرد و نورم های بین المللی عیار گردد تا محصولات ما در بازار های بین المللی راه یابد.
رئیس جمهور تاکید کرد که باید برای تولیدات داخلی اولویت قایل شویم و تمام اموال وارداتی از سوی اداره ملی استندرد مورد بررسی قرار گیرد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا