سیاست

محمد اشرف غنی رییس جمهور با وزیر خارجه ازبکستان دیدار کرد

کابل باختر 26 دلو
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلام افغانستان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ عصردیروز عبدالعزیز کاملوف وزیر خارجه ازبکستان را در اقامتگاه هش، به حضور پذیرفت.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار هردو جانب از پیشرفت ها در تطبیق برنامه های انکشافی ابراز خوشنودی کردند و روی مسایل روند صلح به رهبری و مالکیت افغانستان، تمدید خط آهن، انرژی و تقویت هرچه بیشتر روابط تجاری به گونه مفصل بحث کردند.
وزیر خارجه ازبکستان با تقدیم تمنیات نیک رییس جمهور آن کشور، گفت که کشورش از تمام پالیسی های حکومت افغانستان به رهبری  محمد اشرف غنی رییس جمهور و روند صلح به رهبری ، مالکیت و مدیریت افغان ها حمایت می کند.
وی افزود که ازبکستان هر اقدام و تلاش برای تسهیل گفتگوهای صلح را در مشوره و هماهنگی حکومت افغانستان انجام خواهد داد.
همچنان کاملوف افزود که حکومت ازبکستان همیشه آمادۀ میزبانی در عرصه های مختلف از حکومت افغانستان می باشد.
رییس جمهور غنی با ابراز امتنان از تمنیات نیک رییس جمهور ازبکستان از وزیر خارجه آن کشور تقاضا کرد تا تمنیات نیک وی را نیز به رییس جمهور و رهبری کشورش عرض بدارد و همچنان افغانستان و ازبکستان را دو کشور دوست استراتیژیک و منطقه یی خواند.
رییس جمهور کشور از ازبکستان به خاطر برگزاری کنفرانس تاشکند تشکر کرد و کنفرانس متذکره را یک راه کار واضح همکاری های منطقه یی خواند و گفت که برای گسترش هرچه بیشتر روابط  میان افغانستان و ازبکستان اقدامات عملی صورت می گیرد.
رییس جمهور کشور با تشکر از پیشنهاد میزبانی ازبکستان، افزود که پس از موافقتنامه صلح برنامه ها و کارهای انکشافی افزایش خواهد یافت و نقش اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه به خصوص ازبکستان، در تطبیق این برنامه ها ازرنده می باشد. حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا