جامعه

معلولان و نابینایان در بلخ: ” نابینایی ناتوانی نیست “

مزارشریف 25 جوزا باختر
معلولان و نابینایان در بلخ با شعار "نابینایی ناتوانی نیست ناپاکی ناتوانی است" از روز جهانی حفظ محیط زیست دیروز تجلیل کردند.
به گزارش آژانس باختر، ده ها تن از معلولان و نابینایان ولایت بلخ با گردهمایی در صحن شاروالی شهر مزارشریف از شهروندان مزارشریف خواستند تا در رعایت پاکی، محیط زیست تلاش نمایند.
غلام فاروق مسوول نهاد نابینایان ولایت بلخ دراین همایش گفت که ما ناتوان نیستیم، ما نیز همگام با افراد سالم و صحت مند جامعه خود آماده هستیم و منظور حفظ محیط زیست و پاکی شهر خود در کنار همدیگر کار نماییم.
وی افزود که اگر در جاروب جاده ها کار نمی توانیم، در ساختن جاروب می توانیم با شاروالی خود همکاری نماییم و می توانیم در ماه به تعداد سی بسته جاروب را به این ریاست تسلیم نماییم.
غلام نبی خرمی رییس اداره محیط زیست ولایت بلخ گفت که تنها در ده ناحیه شهر مزارشریف بیش از یک صد پارک و باغ های سبز احداث شده است که با همکاری سایر نهاد های دیگر در این ولایت می کوشند تا با احداث باغ ها و ساحات سبز، پلان محیط زیستی شان را تطبیق نمایند.
ضیاالحق عطایی آمر تنظیف شاروالی مزارشریف از همکاری و حمایت معلولان ستایش نمود و گفت که باید همه  شهروندان شهرمزارشریف در پاک کاری شهر خود سهم فعال داشته باشند.
عطایی افزود که ریاست تنظیف شاروالی در برنامه های میثاق شهروندی از افراد دارای معلولیت در ده ناحیه این شهر نیز استفاده می کند که این افراد می توانند فرهنگ محیط زیستی را در بین افراد جامعه ترویج دهند. ختم/دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا