سیاست

سرپرست وزارت خارجه با معاون وزارت خارجه ایالات متحدۀ امریکا ملاقات کرد

کابل باختر 19 جدی

حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی و سرپرست وزارت امور خارجۀ دیروز در مقر آن وزارت با توماس شنن، معاون وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا ملاقات نمود.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر: در این ملاقات، طرفین روی موضوعات دوجانبه، منطقه ¬یی و بین¬المللی، مبارزۀ مشترک علیه تروریزم و پیکار با حلقاتی که از این پدیدۀ شوم سوء استفاده می¬کنند، آموزش و تقویت نیروهای ملی امنیتی و دفاعی افغان به خصوص آموزش و تجهیز نیروهای هوایی افغانستان صحبت نمودند.
معین سیاسی وزارت امور خارجه، در کنفرانس مطبوعاتی¬ که در ختم این ملاقات برگزاگردید؛ از همکاری¬های ایالات متحدۀ امریکا در ساحات مختلف اظهار امتنان نمود و اذعان داشت که "روابط افغانستان با ادارۀ رئیس جمهور اوباما در خوبترین سطح همکاری قرار دارد و باورمند است که این مناسبات با ادارۀ جدید رئیس جمهور دونالد ترامپ نیز در عالیترین سطح قرار خواهد داشت."
شنن در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که سفر وی روی دو هدف مشخص متمرکز است، اول اینکه این سفر، سفر هیأت رسمی ایالات متحده در اواخر دورۀ کاری ادارۀ موجود ایالات متحده به افغانستان صورت می¬گیرد. ثانیا اینکه، نشان¬دهندۀ تعهد ایالات متحدۀ امریکا در ادارۀ جدید، به همکاری و مشارکت دوامدار با جمهوری اسلامی افغانستان می‎باشد.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا