سیاست

مردم بغلان با علاقمندی رای دادند

پلخمری  باختر  3 عقرب
با وجود تهدیدات گسترده امنیتی مردم بغلان به صورت وسیعی در انتخابات پارلمانی برای انتخاب نماینده های شان به ولسی جرگه اشتراک کردند و رای خود را به صندوق ها ریختند .
در همین حال مردان و زنان واجد شرایط همه با وجود آنکه می دانستند وضعیت امنیتی خوب نیست به مراکز رایدهی رفتند و رای خود را به امید آنکه درد های مردم رنجدیده افغانستان مداوا شود استعمال کردند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر: حضور و اشتراک مردم در شهر پلخمری و ولسوالی ها خیلی وسیع و گسترده بود و مردم بدون ترس و هراس در این روند ملی به خاطر گزینش نماینده های شان در ولسی جرگه شورای ملی به پای صندوق های رای رفتند که متاسفانه با آغاز روند رای دهی دشمنان ضد ترقی و انسانیت حملات شانرا در ولسوالی های بغلان مرکزی و تاله و برفک و نواحی شهر پلخمری بالای پاسگاه های امنیتی و مراکز رای دهی آغاز کردند و افراد ملکی را هدف قرار دادند که تلفاتی در پی داشت و با ایجاد ترس و وحشت میخواستند مانع رفتن شهروندان به پای صندوق های رای دهی شوند اما در زمینه دستاوردی نداشتند .
عبدالقاهر وهاب صافی سرپرست کمیسیون مستقل انتخابات بغلان گفت که در روند  انتخابات بیش از یکصد هزار تن از واجدان شرایط مرد وزن اشتراک کردند که سی و هشت در صد آنان را زنان تشکیل میدادند.
صافی از مداخلات افراد مسلح غیر مسوول در کنار تحرکات طالبان و همچنان یک سلسله مشکلات تخنیکی و چالش های فراوان فراه راه انتخابات یاد کردو خاطر نشان ساخت که با آن هم روند انتخابات و رایدهی به گونه شفاف سپری شد
صافی افزود که افراد مسلح غیر مسوول به جانبداری برخی از نامزدان در محلات رایدهی و ولسوالی ها جعل و تقلب را انجام دادند که به هیچ گونه برای کمیسیون قابل قبول نیست و امکان آن میرود که رای تقلب کاران باطل شود .
سرپرست کمیسیون انتخابات خاطر نشان ساخت که از یکصد و نود و نه مرکز در یکصدو هفتاد و هفت مرکز رایدهی در بغلان صورت گرفت و در بیست و دو مرکز دیگر نسبت تهدیدات بلند امنیتی انتخابات برگزار نشد .
صافی اظهار داشت که رای در ولسوالی تاله و برفک به صورت عمومی باطل اعلان شده است و مناطقی که بدون استفاده از بایو متریک و بر چسب رای داده شده است نیز  قابل قبول نمی باشد .
محمد قاسم اکبری مسوول کمیسیون سمع شکایات دفتر ولایتی انتخابات بغلان با تائید از تقلب درانتخابات ولسی جرگه در تاله و برفک گفت که تا اکنون سه صد شکایت از به کار  بردن برچسپ های جعلی ، تقلب در آرا ، حمله بر کارمندان انتخابات ، ربودن صندوق های رای به ثبت رسیده است که به این شکایت ها پرداخته میشود . قایم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا