سیاست

معین سیاسی وزارت خارجه با سکرتر جنرال گفتمان همکاری آسیا ملاقات نمود

کابل باختر20 حوت
حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امورخارجه کشور، دیروز با باندت لمزچون سکرتر جنرال گفتمان همکاری آسیا دیدار و ملاقات نمود.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر:نخست، معین سیاسی وزارت امور خارجه در رابطه به اهمیت همکاری های منطقه¬ای و نقش تاریخی افغانستان در راستای وصل کشورهای آسیای مرکزی با کشورهای جنوب آسیا صحبت نمود و اظهار داشت که اجرایی شدن پروژه های بزرگ منطقه ای چون کاسا ۱۰۰۰، تاپی و توتپ نه تنها ادغام اقتصادی منطقه¬ای را تقویت مینماید، بلکه سیمای همکاری های منطقه¬ای را در منطقه قلب آسیا تغییر خواهد داد.
معین سیاسی وزارت امور خارجه همچنان به توجه رسانید که ترانزیت انرژی و اتصال منطقه¬ای که از اولویت های گفتمان همکاری آسیا میباشد، برای افغانستان نیز حایز اهمیت است.
به همین ترتیب، معین سیاسی وزارت امور خارجه ارتقای سکرتریت موقت گفتمان همکاری آسیا را به سکرتریت دایمی گامی مؤثر در راستای تحقق اهداف این نهاد خواند.  
سپس، سکرتر جنرال گفتمان همکاری آسیا با ابراز امتنان از معین سیاسی وزارت امور خارجه، در مورد نقش سکرتریت دایمی و وظایف آن معلومات داد و همچنان افزود که کویت مبلغ ۳۰۰ ملیون دالر برای صندوق گفتمان همکاری آسیا تعهد نموده و قرار است فردا در نشست وزرا، کشورهای عمان و برونای نیز تعهدات مالی شان را اعلام نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا