سیاست

محمد اشرف غنی : طالبان به مذاکرات بین‌الافغانی آماده شوند

کابل باختر 12 عقرب
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، امروز با علما،  متنفذین و بزرگان ولایت پکتیکا دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این دیدار، آنان مشکلات و پیشنهادات خود را در زمینه های جلوگیری از قطع جنگلات، تامین امنیت شاهراه ها، جلوگیری از مداخلات در نتایج نهایی انتخابات و رعایت شفافیت آن، بازسازی سرک ها و بندها، تطبیق ماسترپلان ارگون، تقرر کادرهای جوان در ادارات دولتی پکتیکا، توجه به علما و علوم دینی و ارتقای پکتیا به ولایت درجه دوم، با رئیس جمهور شریک ساختند.
رئیس جمهور از فتوای متفق علما در دفاع و حراست از وطن و همچنان صلح، تشکر کرد که در نهایت حکومت بر مبنای آن تصمیم اش را به خاطر آتش بس اتخاذ کرد و در نتیجه  آتش بس مذکور، وحدت ملی ثابت گردید.
وی افزود : پکتیکا سرزمین اختلاف، ناامنی و بی اتفاقی نیست، بلکه منطقۀ وحدت، همبستگی و عزت است واز اینکه از تمام ارزش ها مراقبت می کنید، بالای تمام شما افتخار می کنم.
رئیس جمهور غنی گفت که در نیروهای امنیتی و دفاعی کمبود وجود دارد و در این بخش از شما می خواهم  تا جوانان تان را به شمولیت در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی، تشویق نمایید.
همچنان رئیس جمهور کشور گفت که باز کردن راه ها در اولویت کاری قرار دارد و در این زمینه، برعلاوۀ نقش مسئولین، نقش مردم نیز مؤثر است.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد که زمینه تامین صلح از نگاه سیاسی فراهم شده است، جهان اسلام و منطقه برای حمایت از صلح آماده اند. ما با پاکستان صلح می خواهیم و باید آن کشور بداند که افغانستان باثبات به نفع پاکستان است.
وی افزود : طالبان به مذاکرات بین الافغانی آماده  شوند  زیرا ما اختیار صلح را به دست بیگانه ها نمی دهیم.
رئیس جمهور با اشاره به انتخابات ولسی‌جرگه، گفت که اشتراک مردم قابل قدر است و هر دو کمیسیونِ انتخابات برای تامین شفافیت متعهد هستند تا از ارادۀ مردم حفاظت صورت گیرد.نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا