سیاست

زنان درغور درنهادهای دولتی حضور کمرنگ دارند

فیروزکوه / باختر/ 17/ جدی
فعالان امور زنان در ولایت غور با ابراز نگرانی از نقش کمرنگ زنان درنهادهای دولتی این ولایت میگویند که حضور زنان درپست های کلیدی کمتر است .
آمار موجود دراین زمینه که با مسئولان ادارات مختلف محلی و فعالان امورزنان غور تهیه شده است نشان میدهد که از مجموع هشت هزار و پنجصد و پنجاه و پنج کارمند چهل و یک اداره خدمات ملکی این ولایت حدود ده درصد آن زنان اند.
اکثریت این تعداد زنان شاغل معلم هستند و پنجاه و دو تن آن ها درادارات مختلف به عنوان کارمند کار میکنند و سه تن آنان عضو شورای ولایتی هستند.
همچنان این یافته ها نشان میدهد که به جز رییس امورزنان درهیچ نهاد دیگر دولتی این ولایت زنان درپست های کلیدی قرارندارند.
معصومه انوری رییس امورزنان ولایت غور با اشاره به حضور کمرنگ زنان در اداره های دولتی گفت که تاکنون به جز ریاست امورزنان دردیگر نهادهای دولتی زنان به عنوان رییس و یا معاون و آمر اداره استخدام نشده اند.
به گفته وی، درحالیکه دهها زن تحصیل کرده دراین ولایت بیکار هستند زمینه استخدام آنان فراهم نشده است.
خانم انوری خاطر نشان کرد درصورتیکه زنان دراداره امور ولایت شریک نباشند و یا درتصمیم گیری نقش نداشته باشند در اداره سهم داده نشوند و یا برای آنان زمینه تحصیل و کار موجود نباشد پس چطور زنان رشد کنند.
انیسه غیور عضو شورای ولایتی نیز ضمن ابراز نگرانی از این وضعیت گفت: درحالیکه زنان نیمی از پیکر جامعه را تشکیل میدهند و حتی تعداد زیادی از آنان با وجود اینکه تحصیل کرده اند، بیکار هستند.
نسرین ازجمله کسانی است که سال جاری دررشته ریاضی ، فزیک از موسسه تحصیلات عالی غور لیسانس گرفته است، وی علاقمند است که دریکی از نهادهای دولتی ، دریک پست مناسب کارکند اما تا اکنون موفق نشده است.
ناصر خاضع والی غور نیز حضور کمرنگ زنان را درنهادهای دولتی نگران کننده خواند.
والی غور خاطر نشان کرد که وی مصمم است تا با درنظر داشت این موضوع به خاطر حضور فعال و نقش بیشتر زنان در ادارات دولتی این ولایت تلاش کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا