سیاست

بنیاد حامد کرزی افتتاح شد

کابل باختر 16 عقرب
بنیاد حامد کرزی برای رشد تحصیلات عالی در افغانستان افتتاح شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور پیشین به آژانس باختر،
در مراسم که به این مناسبت برگزار شده بود، شماری زیادی از بزرگان، متنفذین، فرهنگیان استادان پوهنتون ها و تجار ملی شرکت کرده بودند. درمحفل نخست دکتور رنگین دادفر سپنتا رئیس اجرائیه بنیاد حامد کرزی گفت؛ بنیاد حامد کرزی بیشتر یک تلاش علمی و فرهنگی است تا بتوانیم زمینه تعلیم و تحصیل را برای جوانان با استعداد ولی بی بضاعت کشور در داخل و یا خارج از افغانستان فراهم سازیم.
دراین مراسم حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور نیز صحبت کرده گفت: دستآوردهای مردم افغانستان درسیزده سال گذشته در بخش تحصیلات عالی به صد ها هزار بوده ولی باز هم این همه قطرۀ از دریاست. این خاک به سفر طولانی یی نیاز دارد تا با کاروان ترقی جهان همگام شود و برای رسیدن به این کاروان و بیرون رفت از عقب مانده‌گی و احتیاج راه دیگری جز تعلیم و تحصیل نسل جوان کشور وجود ندارد.
در این مراسم همچنان پوهاند نعمت الله شهرانی یکی از مؤسسین و مسوول بخش تعلیم و تربیۀ بنیاد حامد کرزی ودکتورسید مخدوم رهین به ترتیب در مورد ارزش های تعلیم و تربیه از دیدگاه اسلام و نقش آن در جامعه صحبت نمودند.
در اخیر این مراسم حاجی رحیم الدین حاجی آغا، حاجی حافظ و حاجی ابراهیم احمدی تجارملی و مسولان پوهنتون های خصوصی دنیا، گوهرشاد و قلم با بنیاد حامد کرزی وعده همکاری سپردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا