فرهنگ

رئیس جمهور: حکومت در زمینه رشد فرهنگ توجه ویژه دارد و در این بخش سرمایه گذاری می نماید

کابل 3 دلو  باختر
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز با شماری از نویسندگان، شعرا و فرهنگیان دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که در قصر دلگشای ارگ انجام شد، اسدالله غضنفر، سید حسین فخری، حبیب الله رفیع، عزیزالله ارال، نجیب الله منلی، عبدالغفور آرزو، حلیم تنویر، آرین زی، قنبر علی تابش و حبیبی به تفصیل صحبت کرد و از توجه رئیس جمهور به فرهنگ و ادب تشکر کردند.
آنان دیدگاه ها و پیشنهادات شان را در رابطه به وضعیت فرهنگی، چاپ کتاب متون و طرح تهیه قاموس به سه زبان ملی کشور، بیان کردند.
بعداً محمد اشرف غنی رئیس جمهور صحبت کرد و ضمن تشکر از آنان گفت که حکومت به منظور گرامی داشت از صدمین سالگرد استرداد استقلال کشور در نظر دارد، آثار صد سال اخیر را بازچاپ کند و سرمایه گذاری بالای سه زبان ملی انجام دهد.
رئیس جمهور همچنان گفت که انقطاع فرهنگی باید از بین برود و گفتمان های ادبی در جامعه شکل گیرد. وی افزود که به مناسبت صدمین سالگرد استقلال کشور، از هزار سال زبان دری گرامی داشت می شود و از فرهنگیان خواست که در رابطه به ارتباط زبان دری با زبان های پشتو و ازبیکی هم کار کنند.
رئیس جمهور تصریح کرد که ما اکنون ضرورت به درک فرهنگ هم پذیری داریم و باید یک تصویری از فرهنگ گذشته و شخصیت های تاریخی ما وجود داشته باشد. وی افزود که در این برنامه روی ادبیات زنان هم توجه صورت می گیرد.

رئیس جمهور گفت که حکومت در زمینه رشد فرهنگ توجه ویژه دارد و در این بخش سرمایه گذاری می کند. وی از فرهنگیان خواست که در رابطه به اتشه های فرهنگی، نصاب تعلیمی و برنامه های فرهنگی نظریات شان را شریک کنند.

رئیس جمهور در اخیر سخنانش گفت که آثار و بناهای تاریخی دورۀ امانیه مانند قصرهای پغمان، جبل السراج و چهل ستون، کلوله پشته و دارالامان در حال بازسازی است و همچنان مقبرۀ حضرت میرزا عبدالقادر بیدل توسط حکومت افغانستان بازسازی می شود. ماری
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا