تبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات برخی از روزنامه های چاپی غیر حکومتی در پایتخت

شماری از روزنامه های چاپی غیر حکومتی در پایتخت که بدسترس قرار گرفته اند در شماره های امروزی به بحث پیرامون مسایل مختلف سیاسی نظامی در کشور پرداخته اند و نیز اخبار و گزارشهای در مورد رویدادهای جاری کشور و منطقه نشر کرده اند.

روزنامه ماندگار برگ نخست اش را با مطلبی زیر عنوان ریختن به خیابان ها وتوقف یک خیانت ملی! آغاز کرده همچنان در مطلب دیگر از قول وزیر دفاع کانادا آورده است، سربازان کانادایی در ماموریت شان در افغانستان، قربانی های زیادی را متحمل شده اند.

همچنان این روزنامه در مطلب دیگری نوشته که افراد مسلح دو زن را در غزنی تیرباران کردند.

این روزنامه همچنان نوشته که جرگه عنعنوی در زمان تعیین شده برگزار می شود و در ادامه آورده که نماینده گان مجلس فیصله ی پیشین شان را نفیمی کنند.

ماندگار در صفحه اخیر همچنان خبر داده که در یک رویداد ترافیکی در هلمند پانزده تن جان باخته اند.

روزنامه سرنوشت برگ نخستش را با مطلبی از قول کارشناسان آغاز کرده آورده است ائتلاف جبهه ملی تنها به خاطر قدرت سیاسی و منافع شخصی ایجاد گردیده است به نوشته این روزنامه، این جبهه برای زنده گی بهتر مردم افغانستان کدام طرح سیاسی و اقتصادی ندارد.

سرنوشت در مطلب دیگر از قول کمیسیون آماده گی برگزاری لویه جرگه عنعنوی نوشته که شماری مقامات دولتی که از وظایف شان برکنارشده اند به برگزاری جرگه مخالفت می کنند.

این روزنامه در ادامه نوشته که کشورهای خارجی نمی خواهند که با امریکا پیمان استراتیژیک امضأ شود، روی این دلیل به خاطر عدم برگزاری این جرگه تلاش می کنند.

سرنوشت در مطلب دیگر خبر داده است که اتحادیه اروپا نیز با افغانستان پیمان استراتیژیک امضا می کند.

سرنوشت در صفحه اخیر نوشته که واشنگتن میخواهد بحرآرام را از خود کند و نیز در مطلب دیگر به مشکلات حجاج افغانی در سعودی پرداخته از قول آنها نگاشته است که به خاطر برملا ساختن این مشکلات خاموش نمی نشینند.

روزنامه سخن جدید برگ نخستش را با مطلبی پیرامون فلسطین آغاز کرده و از قول صدراعظم فلسطین نوشته

عید واقعی ما روز آزادی مسجد الاقصی است.

سخن جدید در مطلبی دیگر زیر عنوان، نماینده گان مجلس در جرگه یا پارلمان؟ به مخالفت و رضایت برخی از نماینده گان مردم در خانه ای ملت به خاطر اشتراک یا عدم اشتراک در لویه جرگه عنعنوی پرداخته مطلب مسبوطی را نشر کرده است.

این روزنامه در مطلب دیگر نوشته که تلفات نیروهای ناتو به 495 تن در سال روان میلادی رسید.

سخن جدید در صفحه نخست خبر داده که درآینده نزدیک نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و ایران برگزار می شود.

روزنامه مذکور همچنان از قول وزیر دفاع کانادا در مطلب دیگر آورده است که جنگ افغانستان، بحرانی برای نسل جوان کانادا است.

سخن جدید در مطلب دیگر نوشته که حمله به ایران، پیامد ناگوار، منطقه ای و جهانی دارد.

به همین ترتیب روزنامه های ویسا و آرمان ملی از قول فاضل سنچارکی سخنگوی ائتلاف تغییر و امید نگاشته است که این ائتلاف در لویه جرگه عنعنوی اشتراک نمی کند.

روزنامه آرمان ملی سرمقاله امروزی خویش را زیر عنوان” ایران و پاکستان در برگزاری لویه جرگه سنگ اندازی می کنند.”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا