سیاست

رؤسای جمهور افغانستان و امریکا صحبت تیلفونی کردند

کابل / اول قوس/ باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان که در یک سفر رسمی در امارات متحدۀ عربی به سر می برد، دیروز با دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا صحبت تیلفونی، کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬ در این مکالمۀ تفصیلی تیلفونی، سران دو کشور در مورد روند صلح و پیشرفت های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، بحث و تبادل نظر کردند.
رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا از همکاری رییس جمهور افغانستان به خاطر رهایی دو تن از استادان پوهنتون امریکایی افغانستان، ابراز امتنان کرد.
هر دوجانب پیشرفت های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را در عرصه های مختلف به ویژه در شکست داعش در ولایت ننگرهار، مورد تمجید قرار دادند.
رییس جمهوری در خصوص پلان هفت مادۀ یی صلح حکومت افغانستان به رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا معلومات داد و در مقابل، رییس جمهور ترامپ در رابطه به روند صلح و بر حتمی بودن آتش بس منحیث پیش شرط برای صلح تاکید ورزید و گفت: برای اینکه روند صلح به موفقیت برسد، مدیریت و شمول حکومت افغانستان در آن حتمی است و از همین حالا باید آغاز شود.
در اخیر این مکالمۀ تیلفونی، رییس جمهور ترامپ از حضور محمد اشرف غنی رییس جمهوری به خاطر یک سفر رسمی به ایالات متحدۀ امریکا، دعوت کرد که از سوی رییس جمهور افغانستان پذیرفته شد. احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا