جهان

بیش از 50 هزار پناهجو در یونان سرگردان هستند

آتن- ایرنا- باختر- 3 حمل
مرکز هماهنگی بحران پناهجویان یونان اعلام کرد که با گذشت چند هفته از تصمیم کشورهای بالکان برای بستن مرزهای خود به روی آواره گان، 50هزار و 400 نفر در یونان سرگردان هستند.
به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، مرکز هماهنگی بحران پناهجویان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که از  روز یکشنبه تا صبح دوشنبه یک هزار و 662 نفر از پناهجویان از ترکیه به سواحل یونان عزیمت کرده اند و گفته می شود از این تعداد حدود 700 نفر وارد دو جزیره یونانی «لسبوس» و «چیوس» شده اند.
ورود صدها هزار مهاجر بدون مدرک به اروپا که به دلیل جنگ و فقر از زادگاه خود در شرق میانه و شمال آفریقا متواری شده اند، این قاره را با بحران بی سابقه ای مواجه کرده است.
ماه گذشته مقدونیه به دنبال اقدام مشابهی از سوی برخی دیگر از کشورهای مسیر بالکان از جمله صربستان، هنگری، کروشیا، اسلوونیا و اتریش، مرز خود را به روی پناهجویان تازه وارد بست که این امر به تجمع آنها در مرزهای یونان منجر شد.
بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، از ابتدای سال 2016 میلادی، حدود 155 هزار پناهجو و مهاجر از طریق بحیره  مدیترانه وارد اروپا شده اند که از این تعداد تقریبا 144 هزار نفر از طریق یونان خود را به این قاره رسانده اند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا