جهان

رئیس جمهور ایران : حوادث اخیر تهدیدی است که باید به فرصت تبدیل شود

تهران – بی بی سی – ۱۲ جدی – باختر
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفته که اعتراض‌های اخیر تهدیدی است که باید به فرصت تبدیل شود و تأکید کرده که علاوه بر مسائل اقتصادی، "یکی از خواسته‌های مردم این است که فضا را بازتر کنیم".
روحانی روز دوشنبه در دیدار با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس در اشاره به معترضان گفت: "همه اینها کسانی نیستند که از خارج دستور گرفته باشند بلکه عده‌ای از آنها مردمی هستند که به خاطر احساسات و مشکلات‌شان به جاده ها آمدند."
اعتراضات گسترده‌ای که از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده، تاکنون چندین کشته به جا گذاشته است.
او گفت: "مردم تنها به خاطر مشکلات اقتصادی به جاده ها نیامده‌اند و فقط پول و نان و آب نمی‌خواهند؛ یکی از خواسته‌های مردم این است که فضا را بازتر کنیم."
رئیس جمهور ایران در این نشست به مشکلاتی اشاره کرده که حل آن خارج از توان دولت است.
او گفته است: "حل برخی از مشکلات زمان‌بر است؛ آماری که دیروز دیدم بارندگی پاییز امسال نسبت به پاییز متوسط ۱۰ سال گذشته، ۵۵ درصد کاهش یافته است. اینکه دست ما نیست.باید دعا کنیم رحمت خداوند بر ما نازل شود. در مورد زلزله هم از شمال تا جنوب ایران می لرزد، اینها که دست ما نیست."
حسن روحانی در اولین واکنش علنی خود به اعتراض‌های اخیر در جلسه هئیت حکومت گفت که اعتراض حق مردم است و دستگاه‌های مسئول باید زمینه راهپیمایی و اعتراض را فراهم کنند، اما در عین حال هشدار داد که حکومت تخریب اموال عمومی و برهم زدن نظم اجتماعی را تحمل نخواهد کرد.
اما اعتراض‌ها پس از پخش سخنان  روحانی از تلویزیون هم در برخی از شهرهای ایران ادامه یافت.
گفته شده که تعداد زیادی از معترضان بازداشت شده‌اند.
ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا